درمان سینوزیت و گرفتگی بینی


Dr. Ansari 20 اردیبهشت 1402 دقیقه مطالعه
درمان سینوزیت و گرفتگی بینی

سینوس‌ها چهار فضای متصل به هم در جمجمه هستند که در پشت پیشانی، چشم‌ها، بینی و گونه‌ها قرار دارند. سینوس ها مخاطی تولید می کنند که مستقیماً از طریق بینی تخلیه می شود و به جلوگیری از ورود باکتری ها، آلودگی ها و سایر عوامل تحریک کننده کمک می کند.

به طور کلی، سینوس ها خالی هستند و تنها هوا از طریق کانال های متصل به آنها حرکت می کند.

آلرژی یا سرماخوردگی می تواند سینوس ها را مسدود کند. برخی از آلاینده ها مانند گرد و غبار یا دود و پولیپ بینی نیز می توانند باعث انسداد شود.

اگر سینوس‌های شما مسدود شده باشد، ممکن است فشاری در صورت احساس کنید. همچنین ممکن است احساس احتقان کنید و دچار سردرد شوید. در حالی که ضد احتقان‌های بدون نسخه می‌توانند تا حدودی تسکین دهند، اما برای استفاده طولانی‌مدت مطلوب نیستند.

اگر می خواهید مسیر طبیعی تری را امتحان کنید، طب سوزنی می تواند کمک کننده باشد.

طب سوزنی چگونه کار می کند؟

در طب سنتی چینی (TCM)، سلامتی شما به جریان چی (انرژی) در بدن بستگی دارد. این انرژی در طول مسیرهایی که به مریدین شناخته می شوند، حرکت می کند.

اعتقاد بر این است که چی به حفظ تعادل بدن شما کمک می کند. مسدود شدن یا مختل شدن جریان چی می تواند بر سلامت جسمی و عاطفی تأثیر منفی بگذارد.

به گفته TCM، تحریک نقاط خاصی در بدن به رفع انسداد در طول کانال ها یا مریدین ها کمک، و جریان چی را در بدن بازیابی می کند.

افراد از طب سوزنی برای کمک به طیف وسیعی از مشکلات سینوسی از جمله سردرد، فشار، درد و احتقان بینی استفاده می کنند.

کدام نقاط طب سوزنی سینوس ها را هدف قرار می دهند؟

صدها نقطه طب سوزنی در سراسر بدن شما وجود دارد. اگر طب سوزنی را امتحان می کنید، متخصص طب سوزنی شرح حال دقیقی از علائم شما قبل از تصمیم گیری در مورد نقاط طب سوزنی خواهد گرفت.

به خاطر داشته باشید که هر نقطه خاص می تواند چندین کاربرد داشته باشد و متخصص طب سوزنی از نقاط یکسانی استفاده نمی‌کند.

 

درمان سینوزیت با طب سوزنی
شواهدی وجود دارد که نشان می دهد طب سوزنی می تواند به مدیریت طیف وسیعی از علائم مرتبط با سینوس ها از جمله سینوزیت و رینیت آلرژیک کمک کند. تحقیقات موجود امیدوارکننده است، با اینجال تحقیقات بیشتر با تعداد نمونه های بیشتر مورد نیاز است.

نمونه بالینی درمان سینوزیت با لیزر طب سوزنی

مراجعه‌کننده ۳۶ ساله، سال گذشته پس از ابتلا به کرونا دچار گرفتگی بینی شدید شدند و این مشکل در مواجهه با هرگونه سرمای اندک مثل تماس با آب سرد تشدید می شد، به طوری که نفس کشیدن برای ایشان بسیار دشوار شده و کیفیت زندگی و خواب ایشان را تحت تاثیر قرار داده بود. ایشان مجبور بودند، همیشه از دهان تنفس کنند و بنابراین دچار خشکی دهان و احساس تشنگی همیشگی بودند. این مشکل، کیفیت کارشان را نیز بسیار تحت تاثیر قرار داده و در جلسات کاری نمی توانستند به خوبی صحبت کنند‌. ایشان به عنوان همراه بیمار به مطب دکتر عباس انصاری مراجعه کردند و با مشاهده علائم گرفتگی صدا و گرفتگی بینی به ایشان پیشنهاد درمان داده شد. پس از اولین جلسه درمان با طب سوزنی، اوریکولوتراپی (درمان از طریق گوش)، لیزرآکوپانکچر گوش و لیزر داخل بینی و دهان گرفتگی بینی به طور کامل برطرف گردید. ایشان جهت تثبیت درمان در حال ادامه جلسات هستند.

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

 

منبع:https://www.healthline.com/health/acupuncture-for-sinus#research

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*