تشخیص دیسک گردن از روی گوش


Dr. Ansari 2 آبان 1402 6 دقیقه مطالعه
تشخیص دیسک گردن از روی گوش

پس از اینکه پزشکان سنتی طب سوزنی تغییرات زیادی را در رنگ و شکل زبان و نیز در ویژگی‌های ریز و ظریف مربوط به ضربان رادیال مچ دست مشاهده نمودند، درمان‌گران طب سوزنی گوش نیز بر ارزش تشخیصی علائم گوش خارجی از طریق مشاهده تکیه کردند. آنها توانستند بیماری ها و مشکلات روحی و جسمی را بر اساس تغییرات سطح گوش تشخیص دهند. از جمله این تغییرات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

انواع تغییرات لاله گوش

  • نقاط تیره رنگ

نقاط قرمز روشن، ارغوانی یا قهوه‌ای در نواحی مشخصی از سطح گوش معمولاً نشان‌دهنده التهاب شدید در بدن هستند. لکۀ قرمز روشن است نشان‌دهنده مشکل حاد و دردناک است، در حالی که قرمز تیره در بیمارانی دیده می‌شود که سابقه بیماری مزمن داشته‌اند. خاکستری تیره و قهوه‌ای تیره می‌تواند نشان‌دهنده تمایز بافتی یا تومورهایی باشد که می‌توان در عضو مطابق با آن پیدا کرد.

  • پوسته پوسته‌های سفید

پوسته‌های سفید، پوسته‌های خشن، قسمت‌های بدون پوست، پوست‌ریزی (پوسته پوسته شدن) و قسمت‌های شوره مانند در سطح گوش معمولاً نشان‌دهنده وضعیت مزمن در بدن است. سفیدی مربوط به ناحیه قلب در سطح گوش که با ناحیه‌ای قرمز احاطه شده باشد، معمولاً روماتیسم قلبی را نشان می‌دهد. در معاینه دقیق گوش بیماران مختلف می‌توانیم خشکی برخی از قسمت‌های پوست را مشاهده کنیم. اگر گوش آن فرد تمیز شود، مناطق پوسته پوسته سفید مجدداً طی چند روز دوباره ظاهر می‌شود؛ مگر این‌که وضعیت مربوطه به خوبی درمان شود. اگر درمان برای از بین بردن آن وضعیت مؤثر و مفید باشد، مناطق پوسته پوسته روی گوش دیگر ظاهر نخواهند شد.

  • بافت‌های فیزیکی و برآمدگی‌های پوست

مناطق خاص سطح پوست گوش می‌تواند برآمدگی‌های لکه‌ای شکل، فرورفتگی‌های بسیار کم‌عمق، مناطق زبر با پوست ضخیم یا جوش‌های تاول مانند روی سطح پوست داشته باشد. این پاپول‌های کوچک و محصور، برآمدگی‌های سفت پوست گوش هستند که می‌توانند رنگ و ظاهر نرمال، قرمز، سفید یا جوش‌های سفید با هاله قرمز داشته باشند. گاهی برآمدگی خاکستری تیره دیده می‌شود.

  • چین ناحیه لوب

چین‌های مورب روی پوست لوب گوش به انواع خاصی از اختلالات سلامت از جمله مشکلات شریانی مربوط می‌شوند‌. تحقیقات بالینی نشان می دهد وجود چینی که به صورت مورب از شکاف اینترتراژیک تا پایین لوب کشیده شده باشد، بیشتر بیان‌گر احتمال ایجاد مشکل شریانی است که سطح فشار خون بیمار یا سطح کلسترول سرم را نشان می‌دهد.

نکته جالب توحه این است که اگر عضوی از بدن دچار مشکل باشد، لمس نقطه مربوط به آن بر روی گوش خارجی بسیار دردناک‌تر از همان مقدار فشار روی قسمت های دیگر گوش است.

 

 

تصویر گوش مراجعه کننده 30 ساله که در ناحیه مربوط به مهرهای گردن لکه قهوه ای رنگ قابل مشاهده است. این لکه نشان از التهاب در ناحیه مهره های گردنی و درد مزمن دارد.

بیمار هم اکنون تحت درمان با طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر گوش و بدن، لیزر موضعی ناحیه گردن و اوریکولوتراپی (طب سوزنی گوش) قرار دارند.

تشخیص از طریق گوش- نقطه دیسک گردن

درمان دیسک با طب سوزنی گوش- دکتر انصاری

کتاب اوریکولوتراپی (طب سوزنی گوش)- ترجمه دکتر انصاری

فروش چارت نقاط طب سوزنی گوش- دکتر عباس انصاری

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی در تهران

021-26767205

09106642920

پیج اینستاگرام: dr.Abbas_ansari@

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*