درمان اگزما با طب سوزنی


admin 11 اردیبهشت 1402 دقیقه مطالعه
درمان اگزما با طب سوزنی

TCM (طب سنتی چینی)، طب سوزنی را به عنوان تکنیکی برای متعادل کردن جریان انرژی یا نیروی حیات – معروف به چی (Qi)- تعریف می کند که اعتقاد بر این است که از طریق مسیرهای بدن جریان می یابد. علم امروز بر این باور است که نقاط طب سوزنی نواحی هدف را در بدن می پوشانند که وقتی سوزن زده می شوند، اعصاب، ماهیچه ها و بافت همبند را تحریک می کنند. هنگامی که این تحریک اتفاق می افتد، مسکن های طبیعی بدن آزاد می شوند.

اگزما و طب سوزنی

شواهد مبنی بر تاثیر طب سوزنی بر اگزما

مطالعات گسترده ای در مورد طب سوزنی، به ویژه برای کمردرد و گردن درد، آرتروز و میگرن انجام شده است. با توجه به مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه، تحقیقات نشان می دهد که طب سوزنی می تواند به مدیریت بسیاری از وضعیت های همراه با درد کمک کند.

اخیراً مطالعاتی به طور خاص در مورد طب سوزنی و درماتیت آتوپیک (AD) انجام شده است. با توجه به نتایج یک مطالعه تصادفی 30 نفره که در شماره دسامبر 2018 درمان های تکمیلی در پزشکی منتشر شد، مشخص شد که طب سوزنی علائم AD خفیف تا متوسط را بهبود می بخشد و به ویژه در کنترل خارش موثر است.

نتایج یک مطالعه مشابه که در شماره جولای 2018 مجله بین المللی داروهای آلرژی منتشر شد، کاهش خارش، اندازه ضایعه و عود را در گروه طب سوزنی نسبت به گروه کنترل نشان داد. نویسندگان این مطالعه ادامه دادند که طب سوزنی در درمان AD حائز اهمیت است؛ «به دلیل این واقعیت که می تواند سطح استرس بیمار را کاهش دهد».

تجربه هر فرد با اگزما به دلیل محرک های محیطی یا عاطفی خاص درگیر در شیوع بیماری متفاوت است. با مشاهده دقیق رنگ و ماهیت کلی بثورات پوستی یا پوسته پوسته‌شده و ضخیم‌شده، متخصص طب سوزنی سرنخ‌هایی در مورد سیستم‌های داخلی تحت تأثیر بدست می آورد. با پرسیدن سؤالات دقیق در مورد سبک زندگی بیمار، پزشک TCM می‌تواند توصیه‌هایی ارائه دهد که به جلوگیری از تشدید بیشتر کمک می‌کند.

نشان داده شده است که درمان اگزما با طب سوزنی بیش از آنتی هیستامین ها به تسکین خارش کمک می کند و همچنین می تواند باعث کاهش التهاب پوست شود.

ادغام روش های پزشکی غربی و درمان TCM برای اگزما می تواند مفیدتر از درمان دارویی به تنهایی باشد. در موارد بسیار شدید، مصرف کوتاه مدت کرمهای کورتیکواستروئیدی موضعی برای کمک به کاهش التهاب و خارش در ترکیب با طب سوزنی و گیاهان دارویی از عود مجدد این مشکل جلوگیری می کند.

نمونه بالینی اگزما و طب سوزنی

خانم ۳۲ ساله، ۶ سال پیش برای اگزمای شدید پوستی مراجعه کردند. در زمان مراجعه ۳ سال از این مشکل میگذشت. در طول این مدت به پزشکان مختلف مراجعه کرده و داروهای موضعی استروئیدی مصرف کرده بودند که موجب حساس تر و نازک تر شدن پوست شده بود. اگزما در ایشان با ترک، زخم های پوستی، خارش شدید و تاول همراه بود و شدت مشکل به حدی بود که حتی باعث افسردگی ایشان شده بود. در آن زمان با ۳ جلسه طب سوزنی و لیزر در مطب دکتر عباس انصاری، درمان کامل صورت گرفت و در طول این شش سال خوشبختانه این مشکل عود نکرده است. ایشان هم اکنون برای التهاب دیسک مراجعه کرده و اولین جلسه درمان را پشت سر گذاشته اند.

 

اطلاعات تماس دکتر عباس انصاری

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

منبع:https://nationaleczema.org/blog/get-the-facts-acupuncture/

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*