راهکار کاهش میل به شیرینی


Dr. Ansari 10 فروردین 1402 دقیقه مطالعه
راهکار کاهش میل به شیرینی

تغذیه سالم و تلاش برای کاهش وزن می تواند دشوار باشد و گفته می شود، 95 درصد رژیم های غذایی با شکست مواجه می شوند. چیزی که آن را چالش برانگیزتر می کند این است که مقادیر زیادی از غذاهای بسیار فرآوری شده وجود دارد که به راحتی در دسترس هستند و می توان آنها را در همه جا و در هر زمان پیدا کرد.

آیا طب سوزنی می تواند به استرس و کاهش وزن کمک کند؟


مطالعات نشان داده است که طب سوزنی بر اشتها و هوس ها تأثیر می گذارد، حرکت روده و متابولیسم و همچنین عوامل احساسی مانند استرس را بهبود می بخشد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی علوم اعصاب نشان داد، استفاده از طب سوزنی برای افراد چاق، تحریک پذیری مرکز سیری در هسته های شکمی هیپوتالاموس را افزایش می دهد.

 

در طب چینی، میل شدید به موادی مانند شکر تصفیه شده یا به طور کلی مصرف بیش از حد طعم شیرین می تواند به نوعی حاکی از عدم تعادل در معده و طحال باشد.

ثابت شده است که شکر سفید تصفیه شده 300 برابر بیشتر از کوکائین اعتیاد آور است. مصرف بیش از حد یا نامناسب شیرینی ها می تواند بر عملکرد طحال تأثیر منفی بگذارد که به نوبه خود، هضم و وزن ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. «در حالی که ممکن است یک تکه آب نبات برای بعضی ها خوب باشد، اما ویژگی اعتیادآور آن می تواند باعث از دست دادن بیشتر و بیشتر کنترل مصرف آن شود. اگر فردی قند زیادی مصرف کند، سیستم اعضا از تعادل خارج شده است. با طب سوزنی می‌توان اعضا را به تعادل رساند و بدین ترتیب میل افراطی به شیرینی جات را مهار نمود.

پام میلاسک، استادیار تغذیه درمانی شرقی در موسسه مطالعات تکمیلی Won گفت: “طب سوزنی روش درمانی تنظیمی است – نوعی درمان که به تعادل تمام سیستم های بدن کمک می کند، بنابراین وقتی همه سیستم های داخلی ما به درستی کار کنند، شانس بیشتری برای تنظیم سایر موارد مانند وزن خود داریم.”

طب سوزنی، شاخه گوشی عصب واگ را تحریک می کند و سطح سروتونین را بالا می برد که باعث افزایش تون در ماهیچه صاف معده می شود و در نتیجه اشتها را سرکوب می کند. از جمله موارد دیگر، سروتونین باعث افزایش حرکت روده می شود. به علاوه، استرس و افسردگی را از طریق تولید اندورفین و دوپامین کنترل می کند. همچنین، تصور می‌شود که افزایش سطوح پلاسمایی بتا- اندورفین پس از استفاده از طب سوزنی می‌تواند با به حرکت درآوردن ذخایر انرژی بدن از طریق اثر لیپولیتیک، به کاهش وزن بدن در افراد چاق کمک کند.

نمونه بالینی کاهش میل به شیرینی و شکلات با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر

مراجعه کننده ۳۹ ساله، یک ماه پیش برای درمان به مطب ما مراجعه کردند. طی مشاوره از میل شدید به شیرینی و شکلات شکایت داشتند و هر روز شیرینی جات مصرف میکردند‌ پس از درمان با طب سوزنی و لیزر آکوپانکچر، میل ایشان به شیرینی و شکلات تقریباً به طور کامل از بین رفته است. همچنین ایشان به مدت ۲۰ سال از سینوزیت رنج می بردند. پس از ۳ جلسه درمان با طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر گوش و بدن و لیزر موضعی ناحیه سینوس ها، خوشبختانه در این یک ماه سردرد سینوزیت نداشته اند.

ما به عنوان پزشک طب سوزنی، می دانیم که تمرکز بر هضم غذا حیاتی است، زیرا اساس سلامتی است. ما برای بهبود هضم مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که وارد بدن خود می‌شویم از نظر تجزیه، هضم، جذب و حذف مناسب کار می‌کنیم، زمانی که این فرآیندها به طور موثر عمل کنند، توانایی دستیابی و حفظ وزن طبیعی بدن و کنترل هوس های غذایی افزایش می‌یابد.

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

09106642920

منبع:https://www.woninstitute.edu/can-acupuncture-help-with-weight-loss-heres-how-it-can-get-you-eating-healthier/

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*