درمان کولیت (سندرم روده تحریک‌پذیر)


Dr. Ansari 8 فروردین 1402 دقیقه مطالعه
درمان کولیت (سندرم روده تحریک‌پذیر)

کولیت عصبی یا سندرم روده تحریک پذیر چیست؟

کولیت یک بیماری التهابی روده ناتوان کننده است که مخاط روده بزرگ و راست روده را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل در صورت عدم درمان، می تواند تهدید کننده زندگی باشد. علائم عبارت اند از:

  • درد شکم
  • گرفتگی شکم
  • ناتوانی در دفع مدفوع علیرغم احساس میل به انجام آن
  • درد و خونریزی مقعدی
  • دفع خون با مدفوع
  • اسهالی که ممکن است دارای چرک یا خون باشد
  • خستگی
  • تب
  • کاهش وزن


پنج راه که طب سوزنی می تواند به مبتلایان به کولیت کمک کند

پزشکان طب چینی باستان مدت ها قبل از پزشکان غربی به اهمیت دستگاه گوارش پی برده بودند. هزاران سال مطالعه و فداکاری به متخصصان طب سوزنی، دید کلی از چگونگی کمک به بدن برای استفاده از توانایی طبیعی آن برای درمان خود ارائه کرده است.

طب سوزنی التهاب را کاهش می دهد
التهاب روده یکی از علائم اولیه کولیت است و عامل درد و ناراحتی است. ثابت شده است که طب سوزنی در کاهش تورم و التهاب موثر است.

طب سوزنی عوارض ندارد
برخی از داروهایی که برای درمان کولیت استفاده می‌شوند، سیستم ایمنی بدن را نیز سرکوب می‌کنند که می‌تواند شما را در برابر عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر کند و مشکلات دیگری ایجاد کند. بسیاری از مبتلایان به کولیت ممکن است برای جلوگیری از این عوارض جانبی، طب سوزنی را در نظر بگیرند.

طب سوزنی باعث ترشح اندورفین می شود
اندورفین ها نه تنها در بهبود خلق و خوی شما نقش دارند، بلکه ثابت شده که مسکن های موثری نیز هستند.

طب سوزنی استرس را کاهش می دهد
استرس باعث کولیت یا سایر بیماری های التهابی روده نمی شود. با این حال، می‌تواند علائم را بدتر، و حتی از «روند بهبودی» خارج کند. تغییر در برنامه شما، بیماری یا حتی استرس های مرتبط با کار می تواند باعث افزایش گرفتگی عضلات و اسهال شود. طب سوزنی استرس را کاهش می دهد که به نوبه خود می تواند علائم کولیت شما را کاهش دهد.

طب سوزنی به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک می کند
کولیت یک اختلال خود ایمنی است، به این معنی که دفاع طبیعی بدن شما در برابر خودش قرار می گیرد. بنابراین، برخی از داروهایی که برای درمان کولیت استفاده می‌شوند، سیستم ایمنی شما را نیز سرکوب می‌کنند، که می‌تواند شما را در برابر عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر کند و مشکلات دیگری ایجاد کند. بسیاری از مبتلایان به کولیت ممکن است برای جلوگیری از این عوارض جانبی، طب سوزنی را در نظر بگیرند.- منبع: https://ctfamilyacupuncture.com/colitis-and-acupuncture/

نمونه بالینی درمان کولیت (سندرم روده تحریک پذیر)

بیمار به مدت ۱۰ سال از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) رنج می بردند. ایشان حملات اضطرابی داشتند و IBS با علائمی از جمله یبوست، اسهال، درد و نفخ شکم همراه بود. در این مدت درمان های متعددی انجام داده بودند که متاسفانه با نتیجه مطلوب همراه نبود. تاکنون پنج جلسه درمان با طب سوزنی، لیزر گوش، لیزرآکوپانکچر بدن و لیزر موضعی برای بیمار انجام شده و پنجاه درصد بهبودی حاصل شده است. درمان تا ۱۲ جلسه جهت بهبودی کامل ادامه خواهد داشت…

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر
09106642920 021-26767205

طب سوزنی به افراد کمک کند تا سلامتی مطلوب خود را به طور طبیعی و بدون استفاده از مداخلات دارویی یا جراحی بازیابند. ما به بیماران خود متعهد هستیم و از دانش خود در مورد طب سنتی چینی برای پرداختن به نگرانی های سلامتی هر فرد استفاده می کنیم. برای اطلاعات بیشتر و یا تعیین وقت با ما تماس بگیرید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*