درمان سردرد مزمن 6 ساله


Dr. Ansari 13 دی 1401 دقیقه مطالعه
درمان سردرد مزمن 6 ساله

خانم ۵۷ ساله با سابقه سردرد شدید ۶ ساله به مطب ما مراجعه کردند. سردردها به قدری شدید بود که مصرف مسکن تاثیری بر تسکین درد نداشت و حتی یک بار به دلیل سردرد در بیمارستان بستری شدند. از طریق معاینه گوش، دیسک گردن و التهاب سینوس را در ایشان تشخیص دادم که پس از انجام MRI، همانطور که در ریپورت MRI مشاهده می کنید، هر دو مشکل تایید گردید (بیمار خود اطلاعی از دیسک گردن نداشتند).

 

درمان با طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر گوش و بدن و لیزر موضعی ناحیه گردن انجام شد. تا جلسه هفتم احساس بهبودی قابل توجه حاصل نشد.

از جلسه هفتم به بعد، روند بهبودی شروع شد و پس از جلسه نهم، ایشان مصرف مسکن را قطع کردند (قبل از درمان، ایشان روزی ۲ الی ۳ عدد نوافن و همچنین نورتریپتیلین مصرف می کردند)، اما از سه هفته اخیر، هیچ دارویی مصرف نکرده اند.

علت سردرد در ایشان تنها دیسک گردن نبود؛ ایشان سینوزیت مزمن و ترشحات پشت حلق نیز داشتند.

مطلبی که ابن سینا ۸۰۰ سال پیش و آلمان ها حدود ۳۰ سال پیش بیان کردند، این است که وقتی سینوزیت مزمن یا التهاب در دندان یا هر قسمتی از بدن وجود داشته باشد، احتمال درمان کامل صفر درصد خواهد بود و حتماً باید این کانون های التهابی به طور همزمان برطرف شوند تا بهبودی حاصل شود. طبق اصول طب چینی، بیماری نتیجه عدم تعادل در بدن است و با برگرداندن تعادل، بیماری بهبود می یابد.

 

 

تشخیص سینوزیت با MRI و درمان سردرد

 

تشخیص دیسک گردن با MRI و درمان دیسک گردن و سردرد

 

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

 

 

مشاوره رایگان:

02126767206

09106642920

پیج اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*