درمان درد کمر با لیزر موضعی کم توان


Dr. Ansari 21 شهریور 1401 دقیقه مطالعه
درمان درد کمر با لیزر موضعی کم توان

دیسک کمر در جوانان

درد کمر از شایع‌ترین اختلالات سیستم اسکلتی بدن است که در هر سن و جنسی رخ می‌دهد و دلیل شیوع بالای آن سبک زندگی غلط مثل نشستن های طولانی، عدم فعالیت ورزشی مناسب و نیز چاقی است.

End Plate یا صفحه‌ی پایانی، پایین‌ترین و بالاترین قسمت بدنه‌ی هر مهره است که از ۲ طرف به سطح غضروفی و فیبرهای دیسک مهره ها چسبیده است. اگر این صفحات ضعیف باشند و قادر به مهار فشارهای وارده به دیسک نباشند، فیبرهای اطراف آن از محل خود خارج شده و به داخل مهره فرو می روند که نتیجه آن بروز التهاب و در نهایت درد های شدید و تیرکشنده است.

فواید درمان با لیزر سرد یا لیزر کم توان

 

1. بدون عوارض جانبی التهاب و درد را کاهش می دهد

با توجه به مطالعات انجام شده، استفاده از لیزر ایمن است و عوارض جانبی به دنیال ندارد. بیمارانی که تحت لیزر درمانی قرار گرفته اند، تسکین درد طولانی مدت را گزارش کرده اند.

2. در شرایط حاد و مزمن موثر است

برای بهبودی سریعتر، بهتر است درمان در اسرع وقت انجام شود. هر چه التهاب زودتر کاهش یابد، روند بهبودی زودتر آغاز می شود. برای کسانی که بیماری های مزمن دارند، لیزر درمانی می تواند به رفع درد و التهاب مداوم مرتبط با آنها کمک کند.

3. درمان قابل تنظیم ست

لیزر درمانی یک روش درمانی همه کاره است که بسته به نیازهای خاص هر بیمار قابل تنظیم است.

4. بیماران در طول درمان احساس خوبی دارند

بیماران گزارش می دهند که از تجربه لیزر درمانی لذت می برند. لیزر به آرامی به بافت ها نفوذ می کند و توانایی بازسازی بدن را برای کاهش التهاب و درد افزایش می دهد.

5. جلسات درمانی سریع

لیزر درمانی بدون درد و سریع است و تنها 5 تا 10 دقیقه طول می کشد. ممکن است نتایج فوری وجود داشته باشد، اما ممکن است برای بیماران متفاوت باشد. اثرات طولانی مدت را می توان پس از سه تا پنج جلسه مشاهده کرد.

 

نمونه بالینی درمان درد و دیسک کمر با لیزر موضعی کم توان

آقای ۳۰ ساله از اصفهان، حدود ۶ سال پیش تحت عمل جراحی دیسک کمر قرار گرفتند. پس از جراحی به مدت دو سال همچنان در ناحیه کمر احساس درد داشتند. جراح توصیه به ورزش و استراحت مطلق داده بودند که تأثیر چشمگیری نداشت. ایشان در سال ۹۸ به مطب ما مراجعه کردند و سه جلسه طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی ناحیه کمر برای ایشان انجام شد که خوشبختانه از آن زمان تاکنون دردی در این ناحیه نداشته اند. ایشان اکنون برای درد گردن مراجعه کردند که امیدواریم این مشکل نیر به زودی برطرف شود…

 

 

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

09106642920

02126767205

www.Insatgram.com/dr.abbas_ansari

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*