درمان خر و پف با طب سوزنی و لیزر موضعی


admin 3 فروردین 1401 دقیقه مطالعه
درمان خر و پف با طب سوزنی و لیزر موضعی

درمان خر و پف با طب سوزنی

خر و پف در واقع می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی در الگوهای خواب فرد شود. مشکلات تنفسی در شب می تواند الگوی خواب، دریافت اکسیژن و خواب REM را مختل کند و حتی می تواند منجر به شرایط جدی تری مانند آپنه خواب شود. آنتی هیستامین ها شروع خوبی برای پاکسازی مجاری بینی هستند، اما دلایل مختلفی برای خر و پف وجود دارد و برخی از درمان های طبیعی می تواند برای رفع این علل مناسب تر باشند.

سینوزیت وضعیتی است که معمولاً علت خر و پف است. سینوزیت می تواند باعث انسداد مجاری بینی و در نتیجه تنفس پر سر و صدا شود.

احتقان مزمن بینی به دلیل آلرژی نیز بسیار شایع است و با طب سوزنی می توان آن را تسکین داد. ادم اصطلاحی است که برای عوارض جانبی التهاب استفاده می شود و معمولاً منجر به انسداد سوراخ های بینی مسدود می شود.

طب سوزنی می تواند به گشاد شدن رگ های خونی کمک کند و این امکان را برای اکسیژن و مواد مغذی فراه کند تا از بافت سوراخ بینی حمایت کنند و در نهایت ادم را از بین ببرند. این کار احتقان را کاهش می دهد و راه های هوایی را پاکسازی و غالبا خر و پف را برطرف می کند.

طب سنتی چینی نیز می تواند به جلوگیری از خر و پف کمک کند. یک پیشنهاد این است که بیماران مجاری سینوسی را با محلول های ویژه شستشو داده و روزانه این کار را انجام دهند. این محلول شامل نمک اپسوم (epsom) و عصاره رقیق‌شده دانه گریپ فروت با آب گرم است که برای کاهش التهاب معروف است. علاوه بر این، برخی از غذاها به تولید مخاط بیشتر در بدن معروف هستند و افراد مبتلا به بیماری های سینوسی باید از آنها اجتناب کنند. محصولات لبنی و تخم مرغ در صدر این لیست قرار دارند.

در طب شرقی، سیستم ایمنی ضعیف (اغلب عاملی برای عفونت‌های سینوسی) تصور می‌شود که نتیجه کمبود چی (انرژی یا نیروی حیاتی) است. تصور می‌شود که تورم مرتبط با آلرژی و عفونت‌های سینوسی نشانه انسداد چی باشد. طب سوزنی ریشه مشکل خر و پف را با متعادل کردن جریان انرژی بدن و تقویت چی بیمار درمان می کند.

 

نمونه بالینی

خانم ۳۹ ساله از ۶ سال قبل دچار اسنورینگ یا (خر و پف) بودند که طی ۲ جلسه طب سوزنی، لیزر موضعی و لیزرآکوپانکچر ۸۰% بهبودی حاصل شده است.

 

 

📞۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵
📱۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰

www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.ir

www.Instagram.com/dr.abbas_ansari

 

منبع: https://www.pacificcollege.edu/news/press-releases/2015/05/14/stop-snoring-with-acupuncture

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*