آلرژی غذایی و درمان


Dr. Ansari 21 دی 1400 دقیقه مطالعه
آلرژی غذایی و درمان

علت بروز حساسیت یا آلرژی غذایی

سیستم ایمنی در حالت طبیعی زمانی که با عوامل بیماریزا از جمله باکتری، ویروس و… مواجه میشود، سلول هایی نظیر گلبول های سفید را برای جلوگیری از انتشار و همچنین از بین بردن آن ها به کار می گیرد که طبیعتا فرآیندی کاملاً اصولی و به جا می باشد. زمانی که دستگاه ایمنی اشتباها، مواد غذایی را به جای میکروب های مهاجم شناسایی و به آنها حمله کند، آلرژی یا حساسیت غذایی بروز می کند. مسلماً این واکنش با عوارض التهابی از جمله مشکلات تنفسی، سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی گلو یا علائم پوستی مثل راش، کهیر، ورم و حتی سرگیجه و از هوش رفتن همراه است. در موارد شدید ممکن است با بروز حالت شوک و کما سلامت فرد را به خطر بیندازد و حتی نیاز به درمان در بیمارستان باشد. طبق مطالعات انجام شده، بیش از میلیون ها نفر مبتلا به حساسیت یا آلرژی غذایی هستند که علائم خفیف تا شدید را نشان می دهند.
بادام‌زمینی، خردل، حبوبات، غذاهایی با طبع گرم، سویا، ماهی، گوجه فرنگی از جمله غذاهایی هستند که معمولاً با واکنش های حساسیتی در بدن بزرگسالان همراه است؛ بنابراین کاهش مصرف غذاهای پرچرب، عدم استفاده از ادویه جات تند و افزایش مصرف سبزیجات تازه می‌تواند در جلوگیری از آلرژی غذایی موثر باشد.

آلرژی غذایی
خارش و قرمزی پوست به دلیل حساسیت غذایی

طب سوزنی و نیز طب گیاهی چینی روش های درمانی یا مکمل برای افراد مبتلا به آسم، آلرژی های فصلی، رینیت آلرژیک، اگزما، آلرژی های غذایی و سایر آلرژی ها و علائم مرتبط هستند.

نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که درمان های مکمل مانند طب سوزنی می تواند برای اغلب شرایط آلرژیک بسیار مفید باشد.
هدف طب سوزنی در آلرژی های غذایی، درمان علائم فوری و متعادل کردن مجدد سیستم ایمنی بیش فعال که علت اصلی آلرژی است، می باشد.

آکادمی طب سوزنی پزشکی آمریکا استفاده از طب سوزنی را برای آلرژی های غذایی تایید می کند.

نمونه بالینی

خانم ۴۵ ساله از ده سال قبل به گوجه فرنگی حساسیت داشتند و به دنبال مصرف گوجه دچار خارش بدن، به همراه راش های قرمز به صورت اگزما بر روی پوست می شدند.
دو جلسه طب سوزنی با تکنیک خاصی که مربوط به از بین بردن حساسیت به مواد غذایی است، برای ایشان انجام شد.
در جلسه اول، ۹۰ درصد و در جلسه دوم به طور کامل بهبود یافتند.
این تکنیک برای حساسیت به انواع مختلف مواد غذایی کاربرد دارد.

 

📞021-26767205
📱09106642920

www.DoctorAnsari.com
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.ir

اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*