درد مزمن گردن و سوزش کتف


admin 13 مرداد 1400 دقیقه مطالعه
درد مزمن گردن و سوزش کتف

خانم ۵۰ ساله که چندین سال مبتلا به درد گردن و سوزش کتف ناشی از آرتروز و دیسک گردن بودند و طی این مدت به پزشکان متعددی مراجعه کرده بودند؛ مصرف داروهای تجویز شده تنها باعث تسکین درد می شد و پس از مدتی، درد مجدداً عود می کرد. دو جلسه درمان با طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر گوش و بدن و لیزر موضعی گردن، موجب درمان کامل درد گردن شد و خوشبختانه، به لطف خدا، اکنون که یک سال از درمان می‌گذرد، هیچ دردی در ناحیه گردن ندارند.

 

 

طب سوزنی همانند بسیاری از برای درمان فتق (هرنیا) و تورم دیسک با افزایش جریان خون به بدن در ترشح اندورفین کمک می کند. مشکلات دیسک شیوع بالایی در میان افراد ۱۰-۵۰ ساله دارد و در مردان دو برابر بیشتر از زنان رخ می دهد. مسئله این است که بارها تورم دیسک درمان نشده و سپس به مشکل بزرگتر یعنی فتق دیسک تبدیل شده است. طب سوزنی روشی جامع برای ایجاد بهبودی طولانی مدت برای فتق و تورم دیسک است

درمان های طب سوزنی بر اساس روش های پزشک و استراتژی درمان می تواند بسیار متفاوت باشد. در بیشتر موارد، پزشک طب سوزنی با پرسیدن علائم، رژیم غذایی، شغل و برنامه روزانه بیمار درمان را شروع می کند که ممکن است سرنخ هایی را درباره موثرترین نقاط بدن برای قرار دادن سوزن ها ارائه دهد.

حتی زمانی که علائم درد و سفتی فقط در ناحیه گردن باشد، ممکن است سوزن ها علاوه بر گردن در مناطق دیگر بدن نیز قرار بگیرند. بسته به روش درمان، ممکن است از بیمار خواسته شود روی شکم یا پشت بخوابد یا در حالت خمیده بنشیند. معمولاً یک جلسه درمان طب سوزنی چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه یا در مواردی که همراه با لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی باشد، یک ساعت طول می کشد. مدت زمان توصیه شده و دفعات جلسات طب سوزنی به میزان مزمن بودن درد و سفتی گردن و همچنین شدت علائم بستگی دارد.

 

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*