I.V.F مثبت با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر


admin 20 بهمن 1398 دقیقه مطالعه
I.V.F مثبت با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر

آی وی اف چیست؟

IVF یا لقاح مصنوعی یا لقاح در شیشه یا لقاح خارج رحمی، روشی نوین در درمان ناباروری است که طی آن تخمک و اسپرم در آزمایشگاه ترکیب می شوند و سپس جنین به رحم انتقال داده می شود. این روش برای زوج هایی که دارای مششکلاتی از قبیل تعدا کم تخمک، انسداد لوله های رحم، تعداد اسپرم کم یا اسپرم با تحرک ناکافی هستند، روشی موثر در درمان ناباروی است. آی وی اف در چهار مرحله ۱) تحریک تخمدان ۲) پانکچر تخمدان یا تخمک گیری، ۳) لقاح اسپرم و تخمدان و ۴) انتقال یا ترنسفر جنین به رحم صورت می گیرد.

درصد موفقیت IVF

معمولا ده تا ۱۴ روز پس از انتقال جنین به رحم، اگر تست حاملگی مثبJ بود، نشان از موفقیت ivf و بارداری دارد. طی این مدت باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمود و آرامش روحی و روانی فرد نیز باید تامین باشد. آی وی اف همیشه با موفقیت همراه نیست و فاکتورهای مختلفی از جمله سن، سبک زندگی، وضعیت جنین و علت ناباروری که منجر به آی وی اف شده، در میزان موفقیت این روش موثر است.

افزایش موفقیت آی وی اف با طب سوزنی

مطالعات نشان داده انجام طب سوزنی (به روش های مختلف آن از جمله لیزرآکوپانکچر) به همراه IVF به دلیل کاهش استرس، تنظیم هورمون‌های بدن، تقویت سیستم ایمنی، افزایش خونرسانی به رحم، افزایش ضخامت دیواره رحم و کاهش عوارض جانبی داروهای باروری به بروز یک IVF موفق کمک شایانی می کند؛ به همین دلیل، کتابهای مرجع متخصصین زنان و زایمان، انجام طب سوزنی قبل از I.V.F را توصیه کرده اند.

زنانی که تصمیم به IVF دارند، بهتر است سه تا چهار ماه قبل از آی وی اف، دوره طب سوزنی خود را شروع کنند. طب سوزنی باید توسط متخصص باتجربه در این زمینه انجام شود.

  • نمونه بالینی

بیمار ۳۵ ساله ۶ بار I.V.F منفی داشته اند و زمانی که در سال ۹۶ برای بار هفتم تصمیم به I.V.F گرفته بودند، به واسطه یکی از دوستان خود که ناباروری داشتند و در مطب ما با انجام طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر I.V.F ایشان مثبت و حامله شده بودند، آشنا شدند. ایشان پس از پانکچر تخمدان یا تخمک گیری و زمانی که جنین فریز داشتند، یک فرصت ۴ ماهه داشتند و تصمیم گرفتند برای انجام یک دوره  ۱۲ جلسه ای طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر و لیزر رحم در مطب ما مراجعه کنند؛ این دوره برای افزایش خونرسانی به رحم و آماده سازی آن و آمادگی کلی بدن انجام شد که خوشبختانه منجر به I.V.F موفقیت‌آمیز در ایشان گردید و هم اکنون صاحب یک دوقلوی ۱٫۵ ساله هستند.

توصیه ایشان به زنانی که ناباروری و چندین مرتبه I.V.F ناموفق داشته اند، این است که با انجام طب سوزنی در کنار اقدامات متخصص زنان و زایمان می توانند شانس موفقیت I.V.F را افزایش دهند.

 بیمار به یکی از همکاران خود که یکبار IVF ناموفق داشتند، توصیه نمودند که در مطب ما طب سوزنی و لیزر آکوپانکچر انجام دهند که به لطف خدا بطور طبیعی باردار شدند. زمانی که ایشان به مطب ما در سال ۹۶ مراجعه کرده بودند، ۱۲ سال از ازدواج ایشان می گذشت و تقریباً در طول ۱۰ سال ۶ مرتبه I.V.F منفی داشتند، تا اینکه با انجام طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر هفتمین I.V.F به لطف خدا با موفقیت همراه شد و هم اکنون صاحب فرزند هستند.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*