درمان خونریزی شدید پریود (منوراژی یا هایپرمنوره)


Dr. Ansari 1 آبان 1401 دقیقه مطالعه
درمان خونریزی شدید پریود (منوراژی یا هایپرمنوره)

خونریزی های شدید قاعدگی از جمله وضعیت هایی است که طب سوزنی برای درمان یا پیشگیری از آن بسیار موثر عمل می کند. منوراژی یا خونریزی شدید اغلب در اوایل یائسگی و نوجوانی که سطح هورمون ها تغییر می کند، دیده می شود. در این موارد، سطح پروژسترون کاهش، و سطح استروژن افزایش می یابد. سطوح بالای استروژن باعث خونریزی شدید قاعدگی می شود. کم خونی معمولاً همراه با خونریزی شدید دیده می شود و متعاقبا زنان از خستگی شدید شکایت دارند. استفاده از مکمل آهن برای مبارزه با کم خونی ضروری است.

در ادامه، نمونه بالینی درمان خونریزی شدید ارائه شده که پزشک متخصص زنان، تنها راه درمان را برداشتن رحم (هیسترکتومی) اعلام کرده بودند. 

درمان علائم قاعدگی با طب سوزنی

خونریزی شدید قاعدگی به صورت خونریزی زیاد و ناگهانی، افسردگی، بدخلقی، تشنگی، خستگی مزمن و حتی حالت تهوع بروز می کند. همه علائم بالا نشان دهنده رکود چی ( Qi ) یا انرژی حیاتی کبد است که به گرما تبدیل می شود. این گرما خون را گرم می کند و باعث خونریزی بیش از حد می شود. همچنین، احساسات ما نقش مهمی در سلامت جسم ما دارند. در تئوری طب سوزنی، گاهی اوقات این امر می تواند به دلیل خشم سرکوب شده، رنجش یا احساس ناامیدی باشد. چنین احساساتی در ایجاد رکود کبد نقش دارند.

درمان خونریزی شدید پریودی با طب سوزنی دکتر انصاری

مشکلات قاعدگی به خوبی به طب سوزنی پاسخ می دهند. ما در طول درمان با طب سوزنی، کبد را آرام می‌کنیم، Qi  (انرژی حیاتی) را به حرکت در می آوریم، رکود و گرما را از بین می‌بریم و خون را خنک و خونریزی را متوقف می‌کنیم. طب سوزنی روشی بسیار قدرتمند برای کمک به تنظیم خون است که می تواند طی یک هفته درمان با طب سوزنی اثرات خود را نشان دهد. اغلب اثرات مثبت درمان را در بیماران خود به وضوح میبینم.

سایر علائم رکود چی کبد می‌تواند شامل احساس افسردگی قبل از سیکل باشد که طی آن بیمار بدون دلیل واضح، گریه می کند یا درگیری کلامی با اطرافیان دارد. بعد از سه یا چهار جلسه طب سوزنی، بیماران اغلب از فراز و نشیب های عاطفی به سرعت احساس رهایی می کنند و  به تعادل می رسند. بنابراین، اگر درمان با طب سوزنی را شروع کنید، در سیکل بعد احتمالاً پریود بهتر، سبک تر و همراه با لخته کمتر و بدخلقی کمتری را تجربه خواهید کرد.

سبک زندگی و ورزش در خونریزی شدید قاعدگی

طب چینی بر این باور است که سبک زندگی در جلوگیری از خونریزی شدید قاعدگی نقش دارد. بنابراین، داشتن یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و مدیریت احساسات استرس زا با اجتناب از تمرکز بر افکار منفی و رنجش ها بسیار حائز اهمیت است. فعالیت فیزیکی نیز بسیار مهم است، اما در طول خونریزی سنگین، بهتر است فقط یک ورزش ملایم مانند پیاده روی و حرکات کششی انجام دهید. زمان خوابیدن نیز در تعادل هورمونی زنان نقش بسیار مهمی دارد. سعی کنید شبها قبل از ساعت 11 به رختخواب بروید.

 

نمونه بالینی درمان خونریزی شدید قاعدگی

 

 

بیمار مبتلا به MS به مدت ۵ الی ۶ سال خونریزی های طولانی مدت ۱۰ روزه داشتند. خون پریود به رنگ تیره و با درد شدید همراه بود.
پزشک تنها راه درمان را برداشتن رحم (هیسترکتومی) عنوان کرده بودند.
پس از چهار جلسه درمان با طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر گوش و بدن، لیزر موضعی رحم و مغناطیس درمانی بیمار بهبود کامل یافتند و خونریزی ها به روال هفت روزه برگشته است.

با آرزوی سلامتی برای ایشان و تشکر بابت ارسال فایل ویدیو

 

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*