لیزرآکوپانکچر و درمان یائسگی زودرس


Dr. Ansari 9 تیر 1397 دقیقه مطالعه
لیزرآکوپانکچر و درمان یائسگی زودرس

شروع سن یائسگی در اکثر زنان بین 45 تا 55 سال است. براساس گزارش موسسه ملی کهنسالی ایالات متحده آمریکا، سن متوسط شروع یائسگی در این کشور 51 سال می باشد. یائسگی زودرس به قطع قاعدگی قبل از سن 40 سالگی گفته می شود.

یائسگی زمانی رخ می دهد که تخمدان ها تولید استروژن (هورمونی که چرخه تولید مثل را کنترل می کند) را متوقف می کنند. یائسگی به قطع قاعدگی به مدت 12 ماه متوالی گفته می شود. برخی علائم مرتبط مانند گرگرفتگی ممکن است مدت ها پیش از شروع یائسگی اتفاق افتند.

هر عاملی که باعث آسیب به تخمدان ها شود یا تولید استروژن را متوقف کند موجب ایجاد یادسگی زودرس می شود. این عوامل عبارتند از شیمی درمانی برای سرطان یا اوفورکتومی (برداشتن تخمدان ها). در صورت تشخیص زودهنگام و درمان به موقع میتوان بیمار را درمان کرد.

سایر عوامل شایع یائسگی زودرس شامل عوامل ژنتیکی، سبک زندگی، نقص کروموزومی، بیماری های خودایمنی، و صرع می باشند.
از جمله علائم شایع آن می توان به قاعدگی نامنظم، خونریزی شدید قاعدگی، لکه بینی، خونریزی که بیشتر از یک هفته طول می کشد، قاعدگی بعد از یک سال عدم خونریزی، نوسانات خلق و خویی، تغییر در میل جنسی، خشکی واژن، اختلالات خواب، گرگرفتگی، تعریق شبانه، و عدم کنترل مثانه اشاره کرد.

طب سوزنی روشی موثر، غیرتهاجمی و طبیعی برای درمان یائسگی زودرس و بهبود علائم آن است. طب سوزنی با متعادل کردن هورمون های زنانه و افزایش جریان خون و انرژی در تخمدان و رحم، به بهبود علائم یائسگی و درمان اختلالات قاعدگی کمک می کند. تعداد جلسات درمانی بسته به وضعیت بیمار متفاوت بوده، اما بطور معمول 12 جلسه می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*