درمان مکمل عوارض سی پی با لیزر آکوپانکچر


Dr. Ansari 5 فروردین 1397 دقیقه مطالعه
درمان مکمل عوارض سی پی با لیزر آکوپانکچر

فلج مغزی یا بیماری سی پی به اختلالات و ناتوانی‌های مختلف سیستم مغز و اعصاب گفته می شود که در اثر آسیب‌های وارده بر مغز در دوران جنینی، هنگام تولد و یا پس از تولد رخ می دهد و موجب ایجاد مشکلات حسی، حرکتی، عملکردی، یادگیری، تکلم، شنوایی، بینایی، بلع، تنفس و تفکر می گردد. این بیماری باعث سفت شدن عضلات بدن و حرکات غیرارادی بیمار و عدم توانایی فرد در حفظ تعادل می شود.

علاوه بر موارد فوق، فرد مبتلا به سی پی با مشکلات خاص دیگری از جمله اختلالات خواب، ضعف در برقراری ارتباط با دیگران، ترشح بیش از حد آب دهان ، مشکلات دفع، مشکلات رفتاری و اختلالاتی مانند اوتیسم و صرع مواجه است.

انواع فلج:

فلج مغزی اسپاستیک، فلج مغزی آتتوئید، و فلج مغزی آتاکسی

شدت عوارض سی پی از سطح خفیف تا شدید متغیر بوده و می تواند از یک اختلال حرکتی ساده تا فلج شدن چهار اندام و اختلال رشدی را دربرگیرد.

لیزرآکوپانکچر روشی بسیار موثر برای درمان عوارض بیماران فلج مغزی است. لیزرآکوپانکچر با تحریک اعصاب و عضلات و ترمیم اعصاب حسی و حرکتی، افزایش خونرسانی به مغز و سیستم عصبی و بهبود جریان انرژی در بدن می تواند به طور قابل توجهی به وضعیت حسی، حرکتی و عوارض کلی بیماران سی پی کمک کند.
همچنین، طب سوزنی با اصلاح خواب و کاهش اضطراب و استرس باعث بهبود کیفیت زندگی بیمار می شود. به طور کلی هرچه درمان زودتر آغاز گردد، نتایج درمانی آن بیشتر خواهد بود.
تلاش برای انجام فعالیت فیزیکی بیشتر و رژیم غذایی غنی از گیاهان و فیبر برای این بیماران توصیه می گردد. به طور کلی هرچه درمان زودتر آغاز گردد، نتایج درمانی آن بیشتر خواهد بود. تعداد جلسات مورد نیاز بسته به شرایط بیمار متغیر بوده ولی عموما بین 12-15 جلسه می باشد

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*