درمان موثر کمردرد و زانو درد با طب سوزنی


Dr. Ansari 1 دی 1395 دقیقه مطالعه
درمان موثر کمردرد و زانو درد با طب سوزنی

شایع ترین بیماری افراد مسن در جهان بیماری آرتریت (تحلیل رفتن مفاصل ودرد مرتبط به آن) میباشد. حدودا از هر 10 نفر ،8نفر درمراحل زندگی به کمردرد مبتلا خواهند شد.کمردرد یکی از 10 دلیل اصلی گزارش شده است که مردم به دنبال درمان پزشکی آن می باشند.همچنین کمردرد دلیل شماره 1گزارشات برای جستجوی درمان طب سوزنی   بشمار می آید.خبر خوب این است که کمر درد یکی از وضعیت هایی است که محققین طب سوزنی آن رابه عنوان روشی موثر پیشنهاد می کنند .جدید ترین تحقیق در میان 22 مطالعه تاثیرموفق طب سوزنی تسکین کمر درد مزمن را نشان میدهد.

تکنیکهای ضد درد و درمانهای فیزیکی  دردهای مزمن را میتوان برای افراد مسنی که از مشکلات درمانهای پزشکی و تغذیه ای در سنین پیری رنج میبرند را جایگزینی برای درمان با تکنیکهای ضد درد بکار برد.زیرا بالا بردن ریسک تاثیر معکوس و تداخل دارویی در این روش وجود ندارد.

هدف ما نشان دادن تاثیر طب سوزنی در کمر درد و زانودرد افراد مسن میباشد.

چگونه طب سوزنی به درمان کمردرد کمک میکند                                              

طب سوزنی بیش از2500سال قبل در چین آغاز شد.این طب  شامل فرو بردن سوزنهای نازک درقسمتهای خاص بدن میشود. براساس  طب سنتی چینی ،دربدن بیش از 2000نقطه وجود دارد.این نقاط از طریق  مریدین ها با هم درارتباط هستند که جریانی از انرژی *چی*را ایجاد می کنند. شبیه سازی این نقاط عدم توازن *چی* و تکامل انژری را تصحیح مینماید. محققان معتقدند که این انرژی به تسکین درد و پیشرفت سلامتی کمک میکند.

گمان می رود که تاثیرات از طریق تحریک سیستم عصبی مرکزی ایجاد میشود.این امرباعث آزاد سازی مواد شیمیایی به ماهیچه ها ،ستون فقرات و مغز م نظریه های دیگر که طب سنتی را پیشنهاد می کنند:

همچنین این طب سبب تسریع در به تاخیر انداختن سیگنالهای الکترومغناطیسی می شود و آزادسازی مسکنهایی شیمیایی مثل آندروفین را آغاز مینماید .یاانکه سلولهای ایمن سازی بدن را فعال می کند .                                                                      

 تحقیقات نشان میدهد، طب سوزنی با تغییر شیمی مغز باعث تعدیل و اصلاح ناقلین و هورمونهای عصبی می شود.ناقلین عصبی میتوانند ایمپالسهای عصبی را تحریک و نیز تعدیل نمایند. هورمونهای عصبی روی عمل و کارکرد اندامهای بدن تاثیر می گذارند.                                  

                                   

 نکاتی پیرامون طب سوزنی

 اگر درمانهای دیگر ناموفق بودند وشما طب سوزنی را در نظر دارید، با پزشک خود مشورت کنید و او را در جریان درمانهای دیگری که انجام میدهید قرار دهید.همچنین او را از حامله بودن خود ،یا استفاده از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب یا ایمپلنت در دهان ،مطلع نمایید.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*