درمان فتق دیسک با طب سوزنی لیزری


Dr. Ansari 22 اردیبهشت 1397 دقیقه مطالعه
درمان فتق دیسک با طب سوزنی لیزری

دیسک کمر بیماری است که ممکن است هر فردی با افزایش سن به آن مبتلا شود، هرچند رعایت نکردن اصول صحیح و انجام حرکات نادرست نیز ممکن است موجب شود این بیماری در جوانی به سراغتان بیاید.

ستون فقرات انسان از 7 مهره گردنی ،12 مهره سینه ای ، 5 مهره کمری ، یک استخوان خاجی و یک استخوان دنبالچه تشکیل شده است . بین مهره ها بالشتکی به نام دیسک قرار داشته که موجب حرکت آسان مهره ها روی هم و انعطاف پذیری ستون فقرات می شود.
اگر بدلیل حرکات بد و نامناسب فشار زیادی به ستون فقرات وارد شود و قسمت پشتی دیسک دچار فتق یا بیرون زدگی شود، این قسمت بیرون زده روی نخاع یا رشته های آن فشار وارد می کند و موجب درد در ناحیه مهره و در مسیر عصب می شود.

علائم فتق دیسک بسته به اینکه کدام قسمت از ستون فقرات درگیر شده، متفاوت خواهد بود.
فتق دیسک در ناحیه گردنی: احساس درد شدید در ناحیه گردن، شانه و بازو. علائم دیسک گردن براساس میزان فتق و مهره آسیب دیده متفاوت است. در صورت شدید بودن، علائمی چون مور مور شدن، احساس ضعف و بی حسی در ناحیه کف دست و انگشتان و درد انتشار شونده به سمت پایین بازو احساس می شود
فتق دیسک در ناحیه سینه‌ای: درد منتشرشده در سینه
فتق دیسک در ناحیه کمری: دیسک کمر شایع ترین نوع فتق دیسک است که علائم آن نیز در قسمت تحتانی بدن ظاهر می شود: ضعف پا، درد منتشر شونده در باسن، ران ها و به سمت پایین پا بویژه موقع راه رفتن و ضعف یا بی حسی در انگشتان پا . شیوع دیسک کمر از گردن بیشتر است.

طب سوزنی یکی از موثرترین درمان های غیرجراحی فتق دیسک است. علاوه بر آن، با طب سوزنی می توان مصرف داروهای دیسک کمر را کاهش داد. طب سوزنی با رفع انسداد در کانال های مسدود شده و برقراری جریان روان انرژی در آنها موجب کاهش درد و التهاب در مسیر عصب سیاتیک و دیسک های تحریک شده می شود. طب سوزنی با برطرف کردن رکود انرژی و خون در بدن و افزایش فاکتور های نورو تروفیک و باز کردن اسپاسم ها، موجب بهبود علائم دیسک می شود. طب سوزنی باید توسط پزشک طب سوزنی که از آناتومی بدن و روش های آزادسازی دیسک و عصب مطلع است، انجام شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*