ماساژ کف پا و مزایای آن


Dr. Ansari 28 فروردین 1401 دقیقه مطالعه
ماساژ کف پا و مزایای آن

مصاحبه دکتر عباس انصاری (طب سوزنی تخصصی) در برنامه نبض از رادیو جوان

همگی شنیده ایم که پا قلب دوم است. ماساژ کف پا یا رفلکسولوژی کف پا قدمتی ۵ هزار ساله دارد و در ایران نیز این ماساژ انجام می شده است.
پا میکروسیستمی از کل بدن می باشد؛ بدان معنا که هر عضو یک نقطه یا ناحیه مورد نظر بر روی کف پا دارد که می‌توان از این نقاط یا نواحی برای درمان و همچنین تشخیص استفاده کرد.
تحریک این نواحی یا نقاط می‌تواند با استفاده از فشار یا همان ماساژ صورت گیرد. به عنوان مثال، تحریک نقطه مربوط به ریه بر روی کف پا می تواند اثرات خود را به سرعت کاهش التهاب در این عضو نشان دهد.
می توان از روغن برای سهولت انجام ماساژ استفاده کرد. ماساژ کف پا باعث بهبود گردش خون و در نتیجه بهبود پمپاژ خون قلب می‌شود. همچنین، در کف پا غدد لنفاوی وجود دارند که با تحریک آنها در حین ناساژ، جریان لنف بهبود خواهد یافت.
موضوع جالب‌تر که تاثیر سریع ماساژ کف پا را نشان می دهد این است که بیماران بعد از دریافت ماساژ کف پا نیاز به ادرار و اجابت مزاج پیدا می کنند.
تاثیر ماساژ کف پا روی معده به این صورت است که اسپاسم عضلات شکم کاهش پیدا می‌کند و با اثر بر روی سیستم آدرنال (غده فوق کلیه) باعث کاهش اسپاسم عضلات معده میشود. ماساژ کف پا، عدم استفاده از کفش نامناسب و مراقبت از پا در سلامت کلی فرد موثر است.

آیا ماساژ کف پا حتما باید توسط فرد متخصص در این زمینه انجام شود؟

ماساژ کلی کف پا همانند ماساژ کل بدن است و هر فرد می تواند با ماساژ آن اثرات ریلاکسیشن یا آرام بخش بر روی کل بدن احساس کند، اما اگر هدف از ماساژ، درمان یا کمک به درمان مشکل یا عضو خاصی باشد، نیاز است که به فرد متخصص در این زمینه برای تشخیص نقاط مربوطه مراجعه کرد‌. فرض کنید بیمار مشکل معده دارد و حتی شاید خود از این موضوع اطلاعی نداشته باشد. فرد ماهر در این زمینه با لمس نقاط مختلف یا اسکن نواحی مختلف کف پا متوجه مشکل خواهد شد، چرا که با فشار بر روی نقطه مربوط به معده بیمار احساس ناخوشایندی خواهد داشت. بنابراین، این کار جهت تشخیص نیز کاربرد دارد.

ارتباط کف پا با اعضای مختلف بدن به چه صورت است؟

دو نظریه در این رابطه وجود دارد:
۱. از طریق سیستم اتونومیک و سوماتوتوپیک؛ بدان معنا که سیستم اعصاب خودکار انسان با قسمت های مختلف بدن ارتباط عصبی دارد و تحریک این نقاط از طریق سلسله اعصاب تاثیرات مثبت خود را بر روی اعضا می گذارد.
۲. نظریه دیگر مربوط به کانالهای انرژی است که در واقع به نظریه طب سوزنی برمی‌گردد؛ بدان معنا که با تحریک نقاط طب سوزنی و از طریق کانالهای انرژی، اعضای مختلف تحت تاثیر قرار می گیرند.

ماساژ کف پا

نواحی مربوط به هر عضو بر روی کف پا

اگر افراد موقع خواب با روغن کنجد کف پا را روغن مالی کنند و ماساژ دهند، انرژی بدن زیاد میشود، خواب خوبی خواهند داشت و صبح ها سرحال تر خواهند بود.

 

📞021-26767205
📱09106642920
—————————————————–
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.DoctorAnsari.ir

www.Instagram.com/dr.abbas_ansari

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*