درمان یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 2 بهمن 1396 دقیقه مطالعه
درمان یائسگی زودرس با لیزرآکوپانکچر

با افزایش سن، تخمدان ها به تدریج استروژن و پروژسترون کمتری تولید می کنند، بلوغ تخمک در تخمدان ها مختل شده و افزایش هورمون پروژسترون پس از تخمک گذاری به میزان زیادی کاهش می یابد. این تغییرات هورمونی سبب کاهش توانایی باروری  شده که با توقف قاعدگی تظاهر می یابد. وقوع این اتفاقات قبل از سن 40 سالگی خطری جدی برای ابتلا به یائسگی زودرس و ناباروری است چراکه تخمدان ها دیگر نمی توانند هورمونی تولید کنند و به تحریکات هیپوفیز واکنشی نشان نمی دهند. علائم فیزیکی شایع یائسگی، گرگرفتگی، خشکی واژن، تعریق شبانه، مشکلات ادراری و سردرد می باشد. علائم هیجانی یائسگی، تغییرات ناگهانی خلق و خو، افسردگی، تحریک پذیری، بی خوابی و عصبی بودن می باشد.

 بر اساس طب چینی، کلیه ها مسئول عملکردهای تولید مثلی و قاعدگی هستند. ضعف کلیه ها و کاهش جوهره علت اصلی یائسگی هستند. طب سوزنی با افزایش جریان خون و انرژی به حفره لگنی  و تغذیۀ تخمدان ها، کیفیت تخمدان ها را بهبود داده و محور هیپوتالاموس، هیپوفیز و تخمدان را تنظیم می کند.

لیزرآکوپانکچر روشی ایمن، موثر، بدون درد و عوارض برای درمان قاعدگی زودرس و رفع علائم یائسگی است و اساس عملکرد آن تحریک نقاط طب سوزنی با لیزر کم توان است. دوره درمانی کامل 12-15 جلسه است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*