درمان شانه منجمد با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 25 اردیبهشت 1397 دقیقه مطالعه
درمان شانه منجمد با لیزرآکوپانکچر

شانه منجمد (کپسولیت چسبنده) بیماری است که با خشکی و سفتی شانه و درد گردن مشخص می گردد. علائم این بیماری به تدریج آشکار می شود و در طول زمان شدت می یابد و خواب و فعالیت فرد مبتلا را مختل می کند.

افرادی که دچار دیابت، بیماری تیروئید، سرطان پستان، فتق دیسک گردن و بیماری های قلبی هستند و افراد بین 40 تا 60 سال، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

این بیماری سه مرحله دارد: در مرحله اول یا مرحله «در حال انجماد» فرد احساس درد و محدودیت حرکت شانه دارد و مدت زمان آن بین 2 تا 9 ماه طول می کشد. در مرحله دوم یا مرحله «منجمد» فرد احساس خشکی و سفتی در شانه می کند و ممکن است درد شانه کمتر باشد؛ این مرحله بین 4 تا 12 ماه طول می کشد. در مرحله سوم یا مرحله «آب شدن» دامنه حرکات شانه بیشتر شده و احساس خشکی و درد در مفصل شانه کاهش می یابد و وضعیت بیمار به حالتی نزدیک به وضعیت طبیعی می رسد.
طب سوزنی درمان موثری برای کاهش التهاب مزمن و تسکین درد مفصل شانه است و موجب می شود فرد به تدریج دامنه حرکات و فعالیت های طبیعی و روزمره خود را بدست آورد. تعداد جلسات درمانی بسته به اینکه بیمار در چه مرحله ای از بیماری است، سن بیمار و ابتلا به بیماری های دیگر متفاوت است

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*