درمان یائسگی زودرس با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 18 فروردین 1397 دقیقه مطالعه
درمان یائسگی زودرس با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر

یائسگی چیست؟

یائسگی به معنای توقف در تولید استروژن یا همان هورمون کنترل کننده چرخه تولید مثل و درنتیجه متوقف شدن تولید تخمک و توقف قاعدگی است. یائسگی قبل از سن  40 سالگی را یائسگی زودرس شناخته می شود، زیرا سن طبیعی برا یائسگی معمولا بین 45 تا 55 سالگی است. اگر زنی به مدت بیش از 12 ماه قاعدگی را تجربه نکند، یائسه شده است.

براساس گزارش موسسه ملی کهنسالی، میانگین سن شروع یائسگی در ایالات متحده ۵۱ سالگی است. شروع سن یائسگی زودرس معمولاً قبل از ۴۰ سالگی است.

درواقع، یائسگی عامل و منشأ بسیاری از مشکلات سلامت است که در سنین بالای 50 سال برای زنان بروز می کنند. علائمی مانند گرگرفتگی  ممکن است مدتی قبل از شروع یائسگی شروع شوند. شیمی درمانی یا اوفورکتومی (برداشتن هر دو یا یکی از تخمدان ها) و به طور کلی هر عاملی که منجر به آسیب به تخمدان ها شده و درنتیجه تولید استروژن را متوقف کند باعث بروز یائسگی زودرس خواهد شد.

عوامل مختلفی در بروز یائسگی زودرس نقش دارند که مهم ترین آن ها عبارت اند از:

ژنتیک: زمانیکه هیچ دلیل پزشکی آشکاری برای یائسگی زودرس وجود نداشته باشد، علت آن احتمالا ژنتیک است.
سبک زندگی: شیوه زندگی می تواند بر زمان شروع یائسگی فرد تاثیر بگذارد. سیگار کشیدن تاثیرات آنتی استروژنی دارد که در یائسگی زودرس نقش دارد. زنانی که به طور طولانی مدت و منظم سیگار می کشند، معمولاً یک یا دو سال زودتر از افرادی که سیگاری نیستند یائسه می شوند.
شاخص توده بدنی (BMI): استروژن در بافت چربی ذخیره می شود. زنانی که لاغر هستند ذخیره استروژن کمتری دارند. مطالعات نشان داده رژیم گیاهخواری، ورزش نکردن، عدم قرارگیری در معرض نور آفتاب می تواند منجر به شروع یائسگی زودرس شود.
نقص کروموزومی: مانند سندروم ترنر
بیماری های خودایمنی: مانند بیماری تیروئید و آرتریت روماتوئید. التهاب ایجاد شده بر اثر این بیماری ها می تواند بر تخمدان ها تاثیر بگذارد. یائسگی زمانی ایجاد می شود که تخمدان ها بدرستی کار نکند.
بیماری صرع

 

اگر دچار قاعدگی نامنظم (طول دوره قاعدگی طولانی تر یا کوتاه تر از حد نرمال)،
خونریزی شدید
لکه بینی
نوسانات خلق و خویی
تغییرات در میل جنسی
خشکی واژن
اختلالات خواب
گرگرفتگی
تعریق شبانه
و عدم کنترل مثانه هستید درواقع علائم یائسگی زودرس را نشان می دهید. یکی از راه های پیشگیری و درمان یادسگی زودرس، طب سوزنی است؛

طب سوزنی و گیاهان چینی روش هایی ایمن و غیرتهاجمی، عملکرد کلیه را تقویت می کند، تولید خون و جوهره را افزایش می دهد و انسداد کانال های بدن را برطرف می کند. بدین ترتیب، با متعادل کردن هورمون ها، علائمی چون گرگرفتگی، تعریق شبانه، بی خوابی، تحریک پذیری، اضطراب و نوسانات خلق و خویی بیمار را رفع می نماید. طب سوزنی بدن را تغذیه و خنک می کند و با متعادل کردن بدن، علائم کلی را تسکین می بخشد.
دوره درمانی کامل حداقل ۱۲ جلسه است.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*