درمان مکمل عوارض فلج مغزی (CP) با لیزر آکوپانکچر


Dr. Ansari 25 دی 1396 دقیقه مطالعه
درمان مکمل عوارض فلج مغزی (CP) با لیزر آکوپانکچر

فلج مغزی (بیماری CP) یک اختلال عصبی است که بدلیل رشد نامناسب و یا آسیب به بخشی از مغز در دوران جنینی (در اثر بیماری های ژنتیکی یا بیماری های عفونی مادر در حین بارداری)، هنگام تولد (بدلیل نارس بودن نوزاد و کاهش اکسیژن رسانی به مغز و …) و یا پس از تولد (تصادفات یا برخی بیماری ها مانند مننژیت و …)  رخ می دهد.

حرکات غیرعادی، اختلالات رشدی، سفتی عضلات، عدم توانایی در حفظ تعادل بدن، مشکلات حرکتی، یادگیری، تکلم، بلع، بینایی، شنوایی و … از جمله علائم این بیماری هستند که شدت آنها از سطح خفیف تا شدید در بین افراد مبتلا متغیر است.

لیزرآکوپانکچر از جمله روش‌های بسیار موثر برای درمان عوارض بیماران فلج مغزی است. لیزرآکوپانکچر با تحریک اعصاب و عضلات، آزاد شدن نوروترانسمیترها از پایانه‌های عصبی، تحریـک بخش های مختلف مغز، ترمیم اعصاب حسی و حرکتی، افزایش خونرسانی به عضلات و تقویت آنها و اعضای بدن بویژه مغز و تحریک جریان انرژی در بدن به بهبود وضعیت حسی، حرکتی و تعادلی بیمار کمک قابل توجهی  می کند.

همچنین، طب سوزنی با اصلاح خواب و تغذیه کودک و کاهش اضطراب و استرس کودک  در بهبود کیفیت زندگی بیمار نقش موثری دارد. به طور کلی هرچه درمان زودتر آغاز گردد، نتایج درمانی آن بیشتر خواهد بود.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*