افزایش وزن با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 27 آذر 1396 دقیقه مطالعه
افزایش وزن با لیزرآکوپانکچر

افراد بسیاری از بی اشتهایی شکایت دارند، حتی گاهی گرسنه هستند اما میل چندانی به خوردن غذا ندارند و این مشکل گاهی با تهوع قبل یا بعد از غذا همراه است. بی اشتهایی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات، بی اشتهایی موقت و برگشت پذیر است، مانند عوارض جانبی برخی از داروها، اما اگر چند هفته طول بکشد در این صورت می تواند نگران کننده باشد.

تهوع، استفراغ، سردرد، دل درد، اسهال مزمن، احساس تغییر طعم و بوی غذا، رفلاکس معده، نوسانات خلق و خویی (عصبی شدن)، بی حالی و خستگی، و تشنگی شدید از جمله علائم بی اشتهایی هستند.

 

استرس ها و فشارهای هیجانی، مانند از دست دادن شغل، مشکلات خانوادگی، و افسردگی بر اشتهای فرد تاثیر منفی می گذارند. بارداری، عفونت ها، مشکلات متابولیک، بیماری مزمن کبدی، کم خونی، نارسایی مزمن کلیه، و نارسایی قلبی از جمله علل دیگر کم اشتهایی هستند.

طب سوزنی می تواند بر هورمون های گرسنگی، لپتین و گرلین، تأثیر بگذارد. لپتین هورمونی است که توسط سلول های چربی تولید می شود و اشتها را کاهش می دهد.  گرلین هورمونی است که اشتها را افزایش می دهد و نقش موثری در وزن بدن ایفا می‌کند. طب سوزنی با افزایش هورمون گرلین و کاهش لپتین، اشتها را کنترل می کند. همچنین، با افزایش متابولیسم بدن، بهبود هضم و تنظیم هورمون های مرتبط با چاقی در افزایش اشتها نقش موثری دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*