لیزر آکوپانکچر درمان مکمل برای فشار خون بالا


Dr. Ansari 20 آبان 1396 دقیقه مطالعه
لیزر آکوپانکچر درمان مکمل برای فشار خون بالا

فشار خون بالا یکی از شایع ترین بیماری های مزمن است که معمولاً علامت خاصی ندارد. فشار خون بالا به افزایش فشار وارد شده توسط جریان خون به دیوارۀ عروق خونی گفته می شود. این بیماری در افراد چاق شایع تر است، بنابراین افراد چاق یا دارای اضافه وزن باید بیشتر فشار خون خود را کنترل کنند. در حالت طبیعی، فشار خون در اثر استرس و اضطراب و یا افزایش فعالیت بدنی بالا می رود، اما فردی که مبتلا به فشار خون بالاست، حتی در زمان استراحت نیز فشار خونش از حد طبیعی بالاتر است. در افراد بالغ، میزان فشار خون طبیعی حدود 120 بر روی 80 در حالت استراحت است. فشار خون بالا 140 بر روی 90 یا بالاتر است و فاصله بین این دو را حالت مرزی می گویند.

رژیم غذایی نامناسب، عدم تحرک، دیابت، بیماری کلیوی، کلسترول بالا، استرس و اضطراب، مصرف الکل و دخانیات، مصرف کم ویتامین D در رژیم غذایی، و مصرف زیاد سدیم عوامل خطر محسوب می شوند. علائم احتمالی فشار خون بالا، سردرد، سرگیجه، خون دماغ شدن، تنگی نفس و ضربان قلب نامنظم است. پرفشاری خون احتمال حملات قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و مشکلات بینایی را افزایش می دهد.

لیزر آکوپانکچر درمانی مکمل برای کاهش فشار خون است که از طریق برقراری تعادل در بدن، افزایش جریان چی در کلیه ها و تقویت و هماهنگ سازی آن علائم کلی را بهبود می بخشند. استرس و تنش عامل اصلی افزایش فشار خون است که موجب مختل شدن جریان طبیعی چی در بدن می شود. لیزر آکوپانکچر با تقویت قلب موجب برطرف کردن تنش و اضطراب می شود. یک درمان طب سوزنی 30 دقیقه ای در هفته می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. همچنین، بادکش درمانی یکی از روش های درمانی موثر برای کاهش فشار خون بالا و علائم اضطراب است.

چای سبز بدلیل داشتن تیانین و سیر خام نیز می توانند به جلوگیری از افزایش ضربان قلب و فشار خون کمک کنند.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*