درمان ناباروری مردان با لیزر آکوپانکچر


Dr. Ansari 9 آبان 1396 دقیقه مطالعه
درمان ناباروری مردان با لیزر آکوپانکچر

ناباروری به عدم موفقیت زوجین به بارداری پس از یک سال مقاربت بدون پیشگیری گفته می شود. حدود یک سوم از مشکلات ناباروری مربوط به زنان، یک سوم مربوط به مردان و یک سوم دیگر ناشی از هر دو طرف یا علل ناشناخته است.

علل ناباروری در مردان

بیش از 90% از موارد ناباروری مردان به علت کم بودن تعداد اسپرم و کیفیت پایین اسپرم است. طیف وسیعی از شرایط، از جمله مشکلات آناتومیکی، عدم تعادل هورمونی، و نقص های ژنتیکی در ناباروری مردان نقش دارند.

اختلالات اسپرم

اختلالات اسپرم عامل مهمی در ناباروری مردان است:

تعداد کم اسپرم: تعداد اسپرم کمتر از 20 میلیون/میلی لیتر، کم محسوب می شود. انسداد جزئی در مجاری عبور اسپرم، می تواند تعداد اسپرم را کاهش دهد.

تحرک کم اسپرم

شکل غیرطبیعی اسپرم

عوامل خطر

عوامل خطر ناباروری مردان عبارتند از:

واریکوسل

افزایش سن: تعداد اسپرم و تحرک و کیفیت ژنتیکی اسپرم را کاهش می دهد

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض انواع مواد شیمیایی، سموم یا داروها

برخی عفونت های دستگاه تناسلی

اختلالات هورمونی (اختلال در ترشح هورمون های جنسی)

دیابت، چربی و فشار خون

سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر و الکل

از دیدگاه طب چینی، گرمای بیش از حد، کمبود جوهره یا یین، رکود چی، و کمبود یانگ موجب کاهش تعداد اسپرم، شکل غیرطبیعی اسپرم، و کاهش تحرک اسپرم و در نتیجه موجب ناباروری در مردان می گردد. در واقع، اکثر موارد ناباروری در مردان و زنان ناشی از کمبود یین و یانگ کلیه است.

لیزرآکوپانکچر موجب بهبود قابل توجهی در کمیت و کیفیت اسپرم می شود. همچنین، در درمان واریکوسل، انزال رتروگراد و آنتی بادی ضد اسپرم بسیار موثر است. لیزر آکوپانکچر و داروهای گیاهی می توانند تغییرات هورمونی را تحت تأثیر قرار داده، جریان خون بیضه را افزایش داده و رشد اسپرم سالم را بهبود بخشند. تعداد جلسات درمانی بین 10 تا 15 جلسه می باشد.

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*