پیشگیری و درمان عوارض سکته مغزی با طب سوزنی


Dr. Ansari 15 مهر 1396 دقیقه مطالعه
پیشگیری و درمان عوارض سکته مغزی با طب سوزنی

سکته مغزی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در ایالات متحده آمریکا است. بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در میان افراد بالای 60 سال است. مردان بیشتر از زنان در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند. سکته مغزی در اثر مسدود شدن یا پارگی عروق خونی در مغز رخ می دهد.  در درمان سکته مغزی، حتی ثانیه ها نیز اهمیت دارند. دو نوع سکتۀ مغزی وجود دارد. متداول ترین نوع سکته مغزی، ایسکمیک، نام دارد که از هر 10 سکته مغزی، 9 سکته از این نوع می باشند و علت اصلی ایجاد آن، وجود لخته خون در درون رگ مغزی است. سکته مغزی هموراژیک در اثر پارگی رگ خونی در مغز و خونریزی آن به درون بافت مغزی رخ می دهد.

مرگ سلول های مغزی زمانی آغاز می شود که اکسیژن به مغز نرسد و در نتیجه عملکرد اندام های بدن مرتبط با آن بخش از بافت مغز که دچار آسیب شده است، مختل می شود و ناتوانی طولانی مدت جسمی ایجاد می شود.

بیماری های مزمن، مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت و چاقی احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می دهند. همچنین، سیگار کشیدن، ورزش نکردن، مصرف الکل، رژیم غذایی نامناسب (مصرف زیاد چربی موجب ضخیم شدن دیواره رگ های خونی، مصرف زیاد نمک موجب افزایش فشار خون و مصرف زیاد کالری موجب اضافه وزن و چاقی می شود) از جمله عوامل خطر محسوب می شوند.

عوارض این بیماری عبارتند از: ضعف و کرختی بدن، عدم تعادل، مشکل در راه رفتن، اختلال در بلع و تکلم، درد، اختلال در بینایی، بی اختیاری ادرار، عدم توانایی انجام حرکات ظریف.

لیزر آکوپانکچر روشی موثر برای پیشگیری از سکته مغزی و درمان عوارض ناشی از آن است. لیزر آکوپانکچر با تاثیر بر نوروترانسمیترها، ادم مغزی را کاهش می دهد و موجب متوقف ساختن آسیب بیشتر به بافت مغز می شود. خونرسانی به مغز را بهبود می بخشد و با تامین اکسیژن سلول های مغزی، از مرگ آنها جلوگیری می کند. همچنین، طب سوزنی لیزری باعث بهبود تحرک، ریلاکس شدن عضلات، کاهش درد ، و بهبود کیفیت خواب می شود. باعث شکسته شدن لخته های خونی شده و موجب تسریع در بهبود کلی عملکرد بدن می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*