درمان میگرن با طب سوزنی


Dr. Ansari 10 مهر 1396 دقیقه مطالعه
درمان میگرن با طب سوزنی

سردرد میگرنی یکی از شایع ترین انواع سردرد می باشد که ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی در ایجاد آن نقش دارند. میگرن یک اختلال مزمن عصبی- عروقی است که در نتیجه انقباض و سپس اتساع عروق خونی در ناحیه سر ایجاد می شود. شیوع میگرن در جهان 14.7% است (حدود 1 نفر از هر 7 نفر). میگرن اغلب در سن بلوغ شروع می شود و بیشتر افراد بین 35 تا 45 سال را تحت تاثیر قرار می دهد. سردردهای میگرنی معمولاً یک طرفه و ضربان دار هستند، شدت آنها از متوسط تا شدید متغیر است و معمولاً بین 4 ساعت تا 72 ساعت به طول می انجامد. معمولاً با افزایش فعالیت بدنی تشدید می یابد و ممکن است با حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه و حساسیت به نور و صدا و بو همراه باشد.

علائم:

درد در ناحیه پیشانی، شقیقه و چشم ها، درد گردن

حساسیت به نور، صدا، بو، حرکت و…

اختلال در بینایی

حالت تهوع و استفراغ

تغییرات خلق و خویی

اضطراب یکی از عوامل اصلی بروز سردرد میگرنی است. برخی مواد غذایی، اضطراب و استرس، تغییرات هورمونی، بی خوابی و خواب مفرط می توانند سبب تشدید میگرن شوند. زنان سه برابر بیشتر از مردان به میگرن مبتلا می شوند.

طب سوزنی با اتساع عروق و بهبود گردش خون، اکسیژن رسانی را در ناحیه سر افزایش داده و با تحریک و ترشح اندورفین موجب کاهش استرس و اضطراب می شود. همچنین با تاثیر بر روی سیستم پاراسمپاتیک موجب کاهش تحریک پذیری و انقباض عضلانی می شود. با رفع انسدادها و بهبود جریان انرژی موجب برقراری تعادل در بدن و تسکین دردهای میگرنی می شود.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*