رفع سردی دست و پا با طب سوزنی


Dr. Ansari 18 مرداد 1396 دقیقه مطالعه
رفع سردی دست و پا با طب سوزنی

بسیاری از ما سردی دست و پا و بی حس شدن آنها را در فصل زمستان تجربه کرده ایم، اما این عارضه در فصل گرما می تواند نشانه ای از وجود بیماری باشد. ساده ترین دلیل سردی دست و پا می تواند ناکافی بودن گردش خون، کاهش متابولیسم بدن و وجود سموم در بدن باشد.

بر اساس طب چینی، شایع‌ترین علت دست و پای سرد کمبود یانگ و چی (انرژی) است. کمبود یانگ ریه و قلب موجب سردی دست‌ها می‌شود، درحالیکه کمبود یانگ طحال و کلیه سبب سردی پاها خواهد شد و علت سرد بودن انگشتان دست و پا رکود چی کبد است. از جمله علل اصلی تضعیف طحال، رژیم غذایی نامناسب، پرخوری، تنش های فکری و استرس، قرارگیری مداوم در آب و هوای مرطوب و بیماری های مزمن می باشد.

 در طب چینی، کلیه ها منبع انرژی بدن هستند و بدن را گرم می کنند. نقش کلیه ها در طب چینی همانند نقش سیستم غدد درون ریز در طب غربی است. طب سوزنی با تاثیر بر غدد هیپوفیز و هیپوتالاموس، دما و متابولیسم بدن را تنظیم  می کند و با افزایش گردش خون در بدن و جریان انرژی در مریدین ها به گرم شدن بدن کمک می کند. همچنین، موکساگذاری با افزایش گردش لنف و خون و تولید گلبول های قرمز و سفید در گرم کردن بدن موثر است. علاوه بر این، پرهیز از غذاهای سرد و مصرف زیاد شیرینی جات و همچنین استفاده از  ادویجاتی چون دارچین، آویشن و زنجبیل در غذا توصیه می گردد

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*