درمان ناباروری با طب سوزنی


Dr. Ansari 8 مرداد 1396 دقیقه مطالعه
درمان ناباروری با طب سوزنی

ناباروری به ناتوانی یک زوج در بارداری پس از یک سال رابطۀ جنسی بدون استفاده از روش های جلوگیری اطلاق می‌گردد که می تواند علت آن مرتبط با زن یا مرد باشد. حدود 40% از علل ناباروری مربوط به مشکل در زن و 20% مربوط به مردان است و بطور کلی میزان شیوع آن در میان زوجین 10 تا 15% است.

برخی از علل ناباروری در زنان عبارتند از اختلال در لوله های رحمی (بسته بودن لوله های رحمی و عدم توانایی رسیدن اسپرم به تخمک)، بیماری های لگن، آندومتریوز، مشکلات هورمونی ناشی از اختلال در عملکرد هیپوتالاموس و غده هیپوفیز، اختلال در گردن رحم، مشکلات دستگاه ایمنی بدن و عوامل ایمونولوژیک، اختلال در تخمک گذاری، یائسگی زودرس،علل ژنتیکی و محیطی، سن،  وزن، استرس می باشد. رژیم غذایی و شیوه زندگی هم می تواند در باروری نقش موثری داشته باشد.

طب سوزنی از جمله درمان های بسیار  کارآمد و بدون عارضه است که در درمان نازایی نقش بسزایی داشته است. برخی از نقاط طب سوزنی که برای بهبود باروری استفاده می شوند عبارتند از Ki-16، Ren-6، Ren-4، LV-14، Ren-14. این نقاط در بهبود سلامت باروری، بهبود انرژی بدن و افزایش گردش خون به رحم، کاهش استرس و خستگی مزمن کاربرد دارند. طب سوزنی با افزایش خونرسانی به اندام های تناسلی و دفع سموم از بدن، بهبود عملکرد غده هیپوفیز و تعادل هورمون های جنسی و بهبود میل جنسی به درمان ناباروری کمک می کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*