مقابله با آلودگی هوا با استفاده از طب سنتی


Dr. Ansari 9 آذر 1395 دقیقه مطالعه
مقابله با آلودگی هوا با استفاده از طب سنتی

بر اساس توصیه های طب سنتی، مصرف مایعات و شیر به کاهش جذب سموم هوا در بدن، کمک می کند.

 دکتر امیرهومن کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا گفت: استفاده از گیاهان دارویی در این هوای آلوده نیز برای سلامت بدن بسیار تاثیرگذار است و مصرف دمنوش نعناع، دمنوش بابونه و دمنوش مخلوط گشنیز و بهار نارنج را از جمله نوشیدنی های موثر برای کاهش جذب سموم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در غذاها نیز سوپ جو و شلغم پیشنهاد خوب طب سنتی برای کاهش جذب سموم هوا و نیز تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ همچنین مصرف عسل به شیوه های مختلف می تواند در این هوای آلوده برای سلامت بدن مفید باشد. مصرف گشنیز ، پیاز و سیر، پیازچه، شوید، ریحان و زرشک نیز توصیه می شود.

این متخصص گیاهان دارویی گفت: پیاز ، نارنج و لیمو را می توان برش داده و در فضای خانه قرار داد چراکه این مواد خاصیت جذب سموم هوا را دارند.
کاظمی افزود: همچنین از ترکیب آب و گلاب و جوشاندن آن می توان نوعی بخور تهیه کرد که موجب کاهش میزان آلودگی هوای خانه شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه توصیه کرد که در این هوای آلوده از ماسک استفاده کنند، کمتر بیرون بروند و از انجام فعالیت های ورزشی سنگین خودداری کنند.
دکتر کاظمی با اشاره به نقش تغذیه خوب و خواب کافی در کاهش اثرات آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا بدن را مستعد بیماری هایی مانند سرماخوردگی می کند بنابراین هشت ساعت خواب در طول شبانه روز همراه با غذای مناسب می تواند از بیماری هایی که در نتیجه ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و آلودگی هوا ایجاد می شوند، جلوگیری کند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*