اطلاعیه


Dr. Ansari 6 تیر 1395 دقیقه مطالعه
اطلاعیه

بنا به درخواست و استقبال همکاران گرامی در بحث نقاط طب سوزنی و عملکرد آن ها، هر هفته عملکرد تعدادی از نقاط از کتاب اصول و مبانی طب چینی (The foundations of chinese Medicine)، برای استفاده همکاران در سایت ارائه می شود.

موقعیت، ماهیت و عملکرد نقاط روده بزرگ (قسمت اول)

کانال روده بزرگ

مسیر کانال اصلی

کانال روده بزرگ از نوک انگشت سبابه شروع می شود و سپس در امتداد سمت رادیال انگشت سبابه و در قسمت قدامی-جانبی بازو به سمت بالا ادامه می یابد. این کانال سپس در نقطه LI-15 Gianyu به کتف می رسد.  این کانال از این محل به نقطه Du-14 Dazhui پیوسته و به سمت حفره واقع در بالای ترقوه پایین رفته و وارد ریه می شود. کانال مذکور از این حفره در امتداد عضله جناغی-چنبری[2]- ماستوئیدی (ماهیچه دو طرف گردن) به سمت گونه ها بالا رفته و وارد لثه مربوط به دندان های پایین می شود. سپس حول شیار عمودی بین بینی و لب بالا چرخیده و به در دو طرف بینی، یعنی جایی که به کانال معده متصل می شود، به انتهای خود می رسد.

 

مسیر کانال اتصال (Connecting channel)

کانال اتصال روده بزرگ از نقطه LI-6 از جایی که انشعابی از آن به کانال ریه متصل می شود، شروع می شود. از نقطه LI-6 یک انشعاب در امتداد کانال اصلی بر روی بازو به سمت کتف، فک و دندان ها ادامه می یابد و انشعاب دیگر وارد گوش می شود.

 

[2] Sternocleidomastiod

 

برای دانلود فایل کامل بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

کانال روده بزرگ

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*