طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت سوم


مدیر سایت 31 فروردین 1395 دقیقه مطالعه
طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت سوم

  طب سوزنی برای درمان آنفولانزا

ابتدا طب سوزنی برای درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا  و طب سوزنی برای درمان موفقت آمیز سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت دوم را مطالعه نمایید.

طب سوزنی

مطالعات به عمل آمده نشان می دهد طب سوزنی باعث تحریک افزایش تولید سلول های کشنده طبیعی (natural killer cells) می شود؛ این سلول ها، دسته خاصی از گلبول های سفید خون هستند که ویروس ها را مهار می کنند. به علاوه این سلول ها با آزاد کردن ناقلان شیمیایی مثل اندورفین به آرامش ذهن و بدن کمک می کنند.

 

سیستم ایمنی ما در حالت تعادل و آرامش ذهنی و جسمی بیشترین توانایی را برای کنترل عفونت و التهاب دارد. اگر التهاب کنترل شود تنفس بیمار راحت تر شده و تولید خلط کمتر می شود. در نتیجه دریافت و جذب اکسیژن بهتر صورت می گیرد. اکسیژن برای عملکرد سلول های ریه، قلب و سلول های خونی که باعث تقویت سیستم ایمنی می شوند اهمیت حیاتی دارد. طب سوزنی می تواند از عفونت جلوگیری کرده و آن را درمان کند و همچنین قادر به کاهش زمان بهبود بیمار از این مشکل شود.

 

طب گیاهی چینی

بهترین طب، طب پیشگیری کننده است. یک ضرب المثل چینی قدیمی می گوید: قبل از احساس تشنگی باید چاه بکنی. طب گیاهی چینی یکی از بهترین راه ها برای تقویت سیستم ایمنی است. صدها داروی گیاه اختصاصی برای رفع علائم آنفلوآنزا و کمک به بهبود سریع وجود دارد. گیاهانی مثل قارچ ریشی یا رشی (Reishi) و آستراگالوس (اسطراغالیس یا گون) برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی بسیار موثر هستند. ریشه و برگ ایساتیس غالبا ویژگی های ضد ویروسی دارند.

 

مشاوران تغذیه

متخصصان ما در علم تغذیه در حفظ سلامت و تعدیل رژیم غذایی غنی از ویتامین های ضروری، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی به شما کمک می کنند. این مواد شامل سبزیجات با رنگ تیره، انواع توت، سوپ، زنجبیل، سیر و پیازچه می باشد. غذاهای حاوی بتاکاروتن مثل هویج، کلم بروکلی، سیب زمینی، سیر و گوجه برای تقویت سیستم  ایمنی و مقاومت بیشتر غشاهای موکوسی بینی و گلو در برابر عفونت مفید هستند.

 

ادامه در : طب سوزنی و درمان های ویژه ما برای غلبه بر سرماخوردگی و آنفلوانزا – قسمت چهارم

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*