استرس ها – ناباروری – طب سوزنی – قسمت ششم


مدیر سایت 28 فروردین 1395 دقیقه مطالعه
استرس ها – ناباروری – طب سوزنی – قسمت ششم

ابتدا طب سوزنی و درمان نازایی  و   طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت دوم  و  طب سوزنی و درمان نازایی – قسمت سوم  و طب سوزنی برای درمان ناباروری در مردان (بخش چهارم)  و  سندرم تخمدان – درمان ناباروری – طب سوزنی – قسمت پنجم  را مطالعه نمایید.

 

استرس های مرتبط با عدم تعادل هورمون ها

رژیم های غذایی مدرن و سبک زندگی سرشار از استرس به طرق مختلف ممکن است منجر به برهم خوردن تعادل هورمون های بدن شود. استرس ناشی از عدم تعادل هورمون ها می تواند منجر به ایجاد آبشاری از سیگنال های پی در پی در بدن شده و عدم خونرسانی از اندام هایی مثل اندام های سیستم گوارش و سیستم تولیدمثل را موجب شود. از آن جایی که تعادل بسیاری از هورمون ها وابسته به مقدار هورمون های دیگر است، میزان بالای استرس با گذشت زمان می تواند منجر به عدم تعادل در هورمون های تولیدمثل شود و به طور بالقوه بر باروری تاثیر بگذارد. مشخص شده که طب سوزنی جریان خون به اندام های تناسلی را افزایش داده و می تواند موجب تعادل دوباره هورمون های کل بدن شود.

 

فیبروم رحمی

فیبروم یا فیبروئیدهای رحمی رشد خوش خیمی در رحم دارند و غالبا با قاعدگی های دردناک، اسپاسم، خونریزی یا لکه بینی بین سیکل های قاعدگی، ورم شکم و گاهی درد در هنگام رابطه جنسی در ارتباط اند. فیبروم ها می‌توانند در قابلیت باروری مداخله کنند. طب سوزنی و گیاهان دارویی چینی به عنوان یک راه درمانی برای فیبروم یا به عنوان درمان مکمل برای طب غربی، در مواردی که اندازه فیبروم ها بزرگ است، موثر باشند. 

 

ناباروری با علل ناشناخته

مسلما درمان ناباروری با علل ناشناخته می تواند بسیار دشوار باشد. یکی از نقاط قوت طب چینی تاکید بر سلامت سیکل قاعدگی و توانایی این طب در ایجاد تغییرات پایدار در این سیکل است که می تواند باعث بهبود باروری شود، حتی زمانی که هیچ علامتی در آزمایشات پزشکی فرد دیده نمی شود. طب سوزنی برای طیف وسیعی از بیماران با مشکل ناباروری از زنانی که به تازگی قصد بارداری دارند و همچنین آن هایی که باروری ناموفق در لوله آزمایش یا سقط داشته اند کاربرد دارد.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*