تشریح کامل نمونه موفق درمان سرطان با طب سوزنی در ایالات متحده – قسمت اول


مدیر سایت 15 فروردین 1395 دقیقه مطالعه
تشریح کامل نمونه موفق درمان سرطان با طب سوزنی در ایالات متحده – قسمت اول

نقل از Dr. Mao Shing Ni:

جوی (Joy) در یک روز ابری زمستانی نزد من آمد. رنگ به چهره نداشت و رفتارش عاری از هرگونه اعتماد بنفس بود. در حالی که کت ضخیمش را چنگ می زد لرزش بدن او به خوبی مشخص بود. قبل از مشاوره از او پرسیدم آیا چیزی احتیاج دارد. پاسخش در ابتدا منفی بود اما پس از آن درخواست یک لیوان چای داغ داشت. او گفت توسط یکی از دوستانش که دو سال پیش مبتلا به سرطان سینه بوده و طی درمان های ضدسرطان خود به من مراجعه کرده بود، جهت مشاوره با من معرفی شده است.

 

جوی از یک ماه پیش از بیماری سرطان خود مطلع شده بود و در این سن (حدود 45 سالگی) آمادگی چنین خبری را نداشت. او سعی داشت قوی باشد و با چندین سرطان شناس مشهور که من نیز با آن ها کار کرده بود مشاوره داشت. یکی از سرطان شناس ها به او گفته بود که جوی به عمل برداشت تومور و هشت هفته شیمی درمانی و شش هفته پرتودرمانی به صورت پنج بار در هفته نیاز دارد و از آنجا که سرطان او از نوع مثبت گیرنده استروژن بود درمان می بایست تا پنج سال دنبال می شد. سرطان شناس دیگری عمل برداشت قسمتی از پستان را پیشنهاد کرده بود. از آنجایی که از دوازه غده لنفی تنها یک مورد از نظر سرطانی بودن مثبت بود او تنها به شش جلسه شیمی درمانی نیاز داشت و انجام پرتو درمانی ضروری نبود. سرطان شناس سوم فکر می کرد که چون یکی از همان دوازه غده لنفاوی نیز تا حد بسیار کمی درگیر است تنها به شش هفته پرتودرمانی نیاز است و نیازی به شیمی درمانی نیست. برخی از این پزشکان از او خواسته بودند سه تا پنج سال تاموکسیفن (Tamoxifen) مصرف کند. برخی دیگر انجام آزمایشات ژنتیک برای دانستن اینکه آیا ژن سرطان سینه را دارد یا خیر و اگر این آزمایشات مثبت باشد بجای یک پستان عمل برداشت هر دو پستان انجام شود.

 

سلول های سرطانی و طب سوزنی

 

این حرف ها باعث ترس و سردرگمی جوی شده بود. او می خواست بهترین تصمیم را برای خود، بچه ها، همسر و والدینش بگیرد و هر کاری برای افزایش شانس زندگی خود انجام دهد اما نمی خواست درمان های غیرضروری انجام دهد و باعث ایجاد آسیب های دائمی به سلامت خود گردد. از اینکه تصمیم نادرستی بگیرد می ترسید و مایل بود نظر من را نیز بداند. برای او توضیح دادم همه آن سرطان شناسان پزشکانی سرشناس هستند و توصیه های آن ها مسلما بر اساس تجربه بالینی آن ها بوده است. تهاجمی ترین روش درمان به احتمال زیاد باعث از بین رفتن دائمی سلول های سرطانی شده و عدم عود مجدد بیماری را تضمین می کند اما تهاجمی ترین درمان، بیشترین آسیب را نیز برای بدن در پی خواهد داشت.

ادامه با : نقش طب سوزنی در مراقبت های مربوط به سرطان – بخش دوم داستان درمان جوی

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*