نقش طب سوزنی در مراقبت های مربوط به سرطان – بخش دوم داستان درمان جوی


مدیر سایت 17 فروردین 1395 دقیقه مطالعه
نقش طب سوزنی در مراقبت های مربوط به سرطان – بخش دوم داستان درمان جوی

ابتدا مطلب تشریح کامل نمونه موفق درمان سرطان با طب سوزنی در ایالات متحده – قسمت اول را مطالعه نمایید.

جوی درباره مقابله با عوارض جانبی و کاهش آسیب ناشی از درمان از من کمک خواست. به او گفتم که اغلب وقت خود را با سرطان شناس ها برای کمک به بیماران سرطانی برای بهبود کیفیت زندگی خود طی درمان و پس از دوره درمان های ضدسرطان صرف کرده ام. من از طب سوزنی برای کاهش حالت تهوع، استفراغ و دیگر مشکلات معده که غالبا به دنبال شیمی درمانی دیده می شود استفاده خواهم کرد. همچنین یک رژیم غذایی برای کمک به بدن در طول شیمی درمانی و نیز یک رژیم غذایی ضد سرطان برای پیشگیری از عود مجدد این بیماری پیشنهاد می کنم.

 

به علاوه بر طبق تحقیقات انجام شده در چین و ژاپن، ویژگی تحریک کنندگی سیستم ایمنی برخی از گیاهان دارویی چینی به اثبات رسیده است که بر همین اساس من از نسخه های ترکیبی از گیاهان مرتبط باهم برای کمک به عملکرد سیستم ایمنی وی و تولید گلبول های سفید و قرمز خون بوسیله مغز استخوان استفاده کردم. این دستورالعمل های گیاهی از پایانه های عصبی نیز محافظت کرده و باعث کاهش احساس خستگی و بهبود حافظه و تمرکز در بیمار می شوند. من برای جوی توضیح دادم که برخی گیاهان مورد استفاده در طب چینی ویژگی های ضد سرطان شناخته شده ای دارند اما اجازه استفاده از آن ها توسط سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) صادر نشده است. بررسی های انجام شده در چین نشان می دهد که چی گونگ و تای چی باعث فعالیت لنفوسیت ها، نوتروفیل ها، سلولهای کشنده طبیعی (Natural killer Cells) و دیگر سلول های ایمنی که نقش مهمی در مبارزه با سرطان دارند، خواهند شد.

 

سرطان، باعث بروز تغییرات بهتر در زندگی شما می شود

همانطور که می دانیم طب چینی بدن را جدا از ذهن نمی داند. بیماری های مزمن فیزیکی ممکن است ریشه در طرز فکر فرد داشته باشند و به طور متقابل، اختلالات روحی- روانی می تواند ریشه در ناهماهنگی های جسمی داشته باشند. من از جوی پرسیدم فکر می کنی سرطان شما از کجا منشأ می گیرد. او در ابتدا متوجه منظور من نشد و آنچه که سرطان شناس ها به عنوان دلیل به او گفته بودند را تکرار کرد؛ او گفت دلیل سرطان من ناشناخته است. من سوالم را تکرار کردم و تاکید کردم که می خواهم نظر شخصی خودش را جویا شوم. اشک از چشمانش سرازیر شد و از خشم و تنفر نسبت به برخی از افراد در زندگی خود و نیز احساس درماندگی و عدم توانایی در تغییر شرایط خود سخن گفت. به او اجازه دادم تا جایی که خودش دوست دارد در مورد این مسائل صحبت کند.

پس از آن برای او توضیح دادم که در طب چینی، دانه سرطان با منفی گرایی، سموم فیزیکی، ویروس، یا فشارهای احساسی مثل سرکوب شدن خشم و ناراحتی رشد می کند و این عوامل باعث مسدود شدن جریان انرژی و به نوبه خود تغییر جهت انرژی به سمت رشد سلول ها و بافت های غیرطبیعی می شود. در مورد مدیتیشن و یک آئین مذهبی که به بیان صحیح احساسات سرکوب شده او کمک می کند توضیح دادم و پیشنهاد کردم برای مشاوره با یک روان درمان که در زمینه بیماران سرطانی تخصص داشت اقدام کند. به علاوه در مورد اینکه سرطان می تواند یک ندای بیدارگر برای تغییر زندگی او باشد صحبت کردم، بنابراین او دیگر ناراحت نبود چرا که سرطان از دید او فریاد روح او بود مبنی بر اینکه او در زندگی همیشه ناراحت و ناراضی بوده است. اما سرطان می تواند باعث قوی شدن فرد شود، می تواند شهامت و انگیزه ایجاد تغییر در افرادی که معمولا از تغییر ترس دارند یا نسبت به آن بی علاقه هستند را فراهم می کند- همانند حل و فصل یک اختلاف قدیمی با دیگران یا دنبال کردن آرزویی که زیر بار یک زندگی همراه با نارضایتی له شده است. در پایان این قرار ملاقات ،جوی تا حد قابل توجهی آرام تر بود و چهره اش گل انداخته بود. از آنجایی که هر سه سرطان شناس بسیار مشهور و در کار خود بسیار خبره بودند از او خواستم با هر کدام که خود ترجیح می دهد کار درمان را آغاز کند. زمانی که او یکی از آن ها را انتخاب کرد به او توصیه کردم بدون قید و شرط به پزشک خود اعتماد کند و پروتکل درمانی او را 100 درصد پذیرا باشد. او گفت تصمیم نهایی را در طول هفته آینده به من اعلام می کند. به عنوان حسن ختام آن دیدار به او گفتم که سرطان زندگی او را برای همیشه به سمت و سویی بهتر سوق خواهد داد.

 

ادامه در  استراتژی های مکمل و پشتیبان در طول شیمی درمانی و پرتو درمانی با طب سوزنی – بخش سوم داستان درمان جوی

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*