تشخیص و درمان دیسک گردن


Dr. Ansari 15 تیر 1402 دقیقه مطالعه
تشخیص و درمان دیسک گردن

تشخیص و درمان بیماری ها از طریق گوش از دیرباز در طب ایرانی و چینی مورد توجه بوده است و اساس این طب چین یا ایران باستان ذکر شده است. شاید فکر کنید این تشخیص بر اساس صداهایی که در گوش می شنویم، وزوزگوش، سوت کشیدن گوش، زنگ گوش و یا موم غیرعادی گوش باشد، اما چنین نیست؛ منظور ما در این مطلب تشخیص بیماری تنها بر اساس تغییرات ظاهری گوش است. هرچند موارد ذکر شده نیز می تواند اساس تشخیص بیماری باشد. چین و چروک نرمه گوش یا لوبول، خطوط روی آن، فرورفتگی یا برآمدگی، تغییر رنگ گوش، پوسته پوسته شدن آن و … در تشخیص سریع بیماری موثر است. همچنین واکنش قسمت های مختلف گوش به لمس می تواند نشان از بیماری خاصی در بخش متناظر آن در بدن داشته باشد.

واکنش‌ گوش به فشارهای فیزیکی می تواند حتی پیش از بروز علائم در بدن ایجاد شود. نقاط گوش در مراحل مختلف شروع، پیشرفت و بهبود یک بیماری یا آسیب تغییر می‌کنند و با برطرف شدن مشکل، تغییر گوش نیز ناپدید خواهد شد.

نقاط رفلکس گوش، نه تنها وضعیت کنونی بیماری، بلکه اطلاعاتی درباره سیر پیشرفت بیماری را نیز منعکس می‌سازند. این نقاط می‌توانند نشان‌دهنده وضعیت بیماری یا آسیب در گذشته یا در آینده نزدیک باشند. نقاط  گوش در مراحل مختلف یک بیماری، ظاهر متفاوتی دارند و نشان می‌دهkد چه زمانی یک آسیب به‌طور کامل بهبود یافته است.

نمونه تشخیص دیسک گردن (دکتر عباس انصاری)

بیمار به دلیل درد کمر به مطب ما مراجعه کرده بودند. در معاینه گوش، لکه قهوه‌ای رنگ، در ناحیه متناظر با مهره های گردن مشاهده کردم. از بیمار در مورد درد گردن سوال شد و ایشان اظهار داشتند که مشکل دیسک گردن نیز دارند. ایشان تحت درمان همزمان برای درد گردن و کمر هستند.

 

تشخیص دیسک گردن از روی لالۀ گوش

توضیح موقعیت نقاط مربوطبه مهره های گردن بر روی گوش- تشخیص دیسک گردن از روی گوش

درمان و تشخیص دیسک گردن

موقعیت مهره گردن بر روی گوش- تشخیص دیسک گردن از روی گوش

کتاب راهنمای طب سوزنی گوش-کتاب اوریکولوتراپی-مترجم: دکتر عباس انصاری

کتاب راهنمای طب سوزنی گوش (اوریکولوتراپی)- مترجم: دکتر عباس انصاری

پوستر- چارت نقاط طب سوزنی گوش- مترجم: دکتر عباس انصاری

چارت نقاط طب سوزنی گوش- مترجم: دکتر عباس انصاری

 

تلفن های مشاوره:

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی در تهران

 

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام:

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*