کاهش وزن و لاغری (بدون رژیم)


Dr. Ansari 12 اردیبهشت 1402 دقیقه مطالعه
کاهش وزن و لاغری (بدون رژیم)

اساس نظریه طب سوزنی مبتنی بر تنظیم جریان انرژی بدن و جریان روان هر یک از اعضای بدن می باشد. طب سوزنی با تحریک این جریان انرژی (چی یا Qi)، موارد ذکرشده در زیر را موجب می شود:

  • افزایش متابولیسم
  • کاهش اشتها
  • کاهش استرس
  • تاثیر بر روی منطقه‌ای از مغز که مسئول احساس گرسنگی است.

اعضای درگیر در چاقی و درمان با طب سوزنی

درنتیجه برای فعال کردن مکانیسم کاهش وزن، معمولاً طب سوزنی یک یا تعدادی از مناطق فوق را هدف قرار می‌دهد.

تحریک نقاط خاصی از بدن باعث بروز فعالیت‌های متابولیکی خاصی مانند ترشح هورمون‌های مربوط به کاهش فشار عصبی، استرس و در نتیجه ممانعت از پرخوری های عصبی و افزایش متابولیسم‌ سلولی برای بالابردن سوخت و ساز بدن و بنابراین تحریک چربی سوزی می‌شود.

سوزن‌های طب سوزنی با تحریک اعصاب مربوط به دستگاه گوارش به کاهش اشتها در بدن کمک می کنند. این امر در طولانی مدت، باعث چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو‌ها، و درنتیجه کاهش وزن کلی بدن می‌شود.

از جمله نقاط طب سوزنی که برای مشکل اضافه وزن کاربرد دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد. می توانید این نقاط را با ماساژ نیز تحریک کنید (طب فشاری).

نقطه st-36- اطلس رنگی نقاط طب سوزنی و فشاری

نقطه sp-6- اطلس رنگی نقاط طب سوزنی و فشاری

 

معمولا توصیه می‌شود افراد برای کسب نتیجه مورد نظر از طب سوزنی و لاغری پهلو‌ها و شکم، هفته‌ای دو جلسه و به مدت ۱۲ جلسه درمان را پیگیری کنند. البته تعداد جلسات بستگی به نوع و میزان اضافه وزن افراد دارد و برای تعیین تعداد دقیق جلسات لازم است مشاوره حضوری یا غیر حضوری رایگان با مطب انجام دهید.

نمونه بالینی چاقی با طب سوزنی لیزری دکتر انصاری

خانوم ۶۱ ساله به علت مشکل پولیپ بینی و آلرژی به مطب ما مراجعه کردند. ایشان به مدت بیست سال دچار پولیپ و آلرژی شدید بودند. همزمان با درمان پولیپ، برای کاهش وزن ایشان نیز درمان انجام شد. بیمار برای مشکل آلرژی و پولیپ، کورتون با دوز ۲/۵ میلی گرم در روز مصرف می‌کردند (روزانه نصف قرص پردنیزولون ۵ میلی‌گرم).

همانطور که می‌دانیم، کورتون ها عامل چاقی و مانع کاهش وزن هستند. بنابراین ایشان به سختی وزن کم می کردند، اما با طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر و اوریکولوتراپی در کمتر از ۲ ماه توانستند ۷/۵ کیلو (حدوداً ۱ کیلو در هفته) وزن کم کنند. همچنین بر اساس گفته متخصص گوش و حلق و بینی، پولیپ های بزرگ و نزدیک به جراحی، ۳۰ درصد کوچک تر شده اند.

 

روش ما برای چاقی شامل طب سوزنی و اوریکولوتراپی و توصیه های غذایی می باشد. همانطور که گفتیم، از دیدگاه طب چینی، چاقی نیز نتیجه عدم تعادل بدن است. از آنجا که طب سوزنی باعث بازگشت تعادل بدن و افزایش سوخت و ساز می شود، کاهش وزن با طب سوزنی، به راحتی برگشت ندارد.

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

02126767205

09106642920

اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*