دست و پای سرد و درمان آن


admin 24 فروردین 1402 دقیقه مطالعه
دست و پای سرد و درمان آن

آیا متوجه می شوید که دست ها و پاهایتان سردتر از بقیه هستند؟ اگرچه دمای مرکزی بدن آن‌ها کمی بالاتر از دمای بدن مردان است، زنان معمولاً دست‌ها و پاهای سردی نسبت به مردان دارند که ماهیچه‌ها و چربی‌های بیشتری برای گرم نگه داشتن آن‌ها دارند. گردش خون ضعیف، اگر کنترل نشود، می تواند منجر به بسیاری از اختلالات مرتبط با افزایش سن شود. برخی از این عادات را برای حرکت دادن خون خود بپذیرید.

علل سردی دست و پا

قطع ارتباط بین انرژی یین و یانگ

طبق طب سنتی چینی (TCM)، سردی پاها، دست‌ها و اندام‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که انرژی‌های یین و یانگ نتوانند در بدن به هم متصل شوند. انرژی یانگ انرژی را به اندام ها منتقل می کند، در حالی که یین انرژی را به اندام ها منتقل می کند. این دو انرژی در داخل بدن انسان به هم متصل می شوند، اما زمانی که اینطور نباشد، اندام های سرد اتفاق می افتد.

گردش خون ضعیف، وضعیت ضعیف قلب

سردی مداوم اندام‌ها ناشی از گردش خون ضعیف است که می‌تواند ناشی از بیماری قلبی باشد. این اتفاق می‌افتد زیرا بدن بیشتر خون موجود را به مغز و سایر اندام‌های حیاتی می‌رساند تا ناتوانی قلب ناتوان در پمپاژ خون کافی به کل بدن را جبران کند.

مشکلات طولانی مدت اندام های سرد

اختلالات رایج پیری

علاوه بر اندام های سرد، سوزن و سوزن نیز نشانه دیگری از گردش خون ضعیف است. مشکلات خفیف گردش خون به این معنی است که اکسیژن کمتری به بافت های شما می رسد و بدن شما در انتقال مواد زائد به خارج از بدن کارایی کمتری دارد. اگر شروع به مراقبت نکنید و عادات سبک زندگی خود را اصلاح نکنید، اینها می توانند به اختلالاتی مانند فشار خون بالا، سخت شدن شریان ها، رگ های واریسی و درد در مفاصل تبدیل شوند.

ناتوانی قلب

اگر سردی پاها، دست‌ها و اندام‌ها همراه با هر یک از این علائم کمتر رایج مانند سرفه، نفخ شکم و سبکی سر دارید، ممکن است قلبی در حال نارسایی داشته باشید. اینها به دلیل ذخیره خون در ریه ها، سیستم گوارشی و گردش خون ضعیف در مغز است. اگر هر یک از این علائم را همراه با سردی اندام‌ها تجربه کردید، باید فوراً با پزشک مشورت کنید.

کارهایی که می توانید برای درمان سردی دست و پا انجام دهید:

۱- طب سوزنی

طب سوزنی، جریان خون به دست و پا را افزایش می دهد و درمانی کاملا طبیعی و بدون عارضه است. به علاوه، طب سوزنی بدن را در جهت حفظ جریان مناسب خون، تقویت می کند.
علل سردی دست و پا از دیدگاه طب سنتی چینی
کمبود چی
تئوری اصلی طب چینی مبتنی بر جریان انرژی (چی) است. زمانی که جریان مناسب چی وجود دارد، بدن در وضعیت سلامت است. زمانی که جریان چی ضعیف یا راکد شود، منجر به سردی دست و پا می شود.
رکود چی
راکد شدن چی زمانی بروز می کند که بدن از نظر فیزیکی یا هیجانی تحت فشار باشد.
چی، باید در کل بدن جریان روانی داشته باشد تا بتواند تمام اعضا، عضلات، تاندون ها و لیگامان ها را تغذیه کند. گردش خون صحیح وابسته به جریان مناسب چی است. اگر جریان چی مسدود شود، گردش خون نیز مختل می شود.

بهبود سردی دست و پا با طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر- دکتر عباس انصاری

خانم ۲۴ ساله به علت سرد شدن و تعریق بیش از حد کف دست و پا مراجعه کردند. ایشان از کودکی با این مشکل درگیر بودند و در نوجوانی شدیدتر شده بود. سایر قسمت های بدن تعریق نرمال داشتند، اما کف دست و پا تعریق بسیار شدید داشت و در مواقع استرس و وضعیت عادی بسیار سرد بود. پس از پنج جلسه درمان با طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر گوش و بدن و لیزر موضعی در مطب دکتر عباس انصاری، این مشکل بیش از پنجاه درصد بهبود یافته است. همچنین ایشان در ناحیه گونه، جوش های ریز داشتند. از آنجا که طب سوزنی باعث تعادل کل بدن می‌شود، با انجام درمان برای سردی کف دست و پا، وضعیت جوش ها نیز بهبود یافته است…

۲- حمام های گرم پا

خیساندن پاها و ساق پاها در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد به مدت بیست دقیقه قبل از خواب به بهبود میکروسیرکولاسیون کمک می کند. پاهای خود را خشک کنید و در رختخواب جوراب بپوشید تا پاهای خود را گرم نگه دارید. برای کمک به بهبود بیشتر گردش خون در اندام تحتانی، مقداری روغن ضروری مانند زنجبیل، دارچین و روغن ضروری مراقبت از لگن را اضافه کنید.

تمرین منظم

هر تمرینی که قلب شما را پمپاژ کند خوب است. آهسته دویدن، پیاده روی سریع، HIIT یا یک ورزش می تواند به بهبود گردش خون و تسکین لنگی سرد کمک کند. از انجام تمرینات سنگین باید اجتناب شود زیرا تعریق شدید منجر به “نشت” انرژی یانگ می شود و ممکن است مشکل سردی پاها و دست ها را تشدید کند.

ماساژ

ماساژ به حرکت خون کمک می کند و نواحی گرفتگی را کاهش می دهد. هنگامی که خون جدید به مناطق پر ازدحام بدن شما جریان می یابد، مواد زائد نیز بهتر از بدن شما خارج می شوند. برای بهبود اثرات سلامتی ماساژ خود، روغن‌های ضروری Meditrina QiActiv®️ را برای ماساژ خود همراه داشته باشید. همچنین، می توانید کرم گیاهی مدیترینا Ageless را به ماساژ خود اضافه کنید تا تجربه ماساژ خود را به ماساژ متعادل کننده هورمون ارتقا دهید. بیشتر ماساژها از پارافین یا روغن معدنی استفاده می کنند، نه تنها هیچ فوایدی برای سلامتی ندارند، بلکه چنین ترکیباتی باعث می شوند پوست شما در دراز مدت خشک شود.

 

اطلاعات تماس دکتر عباس انصاری

02126767205

09106642920

اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*