درمان درد شانه و گردن


Dr. Ansari 7 دی 1401 دقیقه مطالعه
درمان درد شانه و گردن

شانه از سه استخوان تشکیل شده است: استخوان بازو (Humerus)، تیغه شانه (Scapula) و استخوان ترقوه (Clavicle).

سر استخوان بازو در حفره ای گرد در تیغه شانه قرار می گیرد. این قسمت، گلنوئید نامیده می شود. مجموعه ای از ماهیچه‌ها و تاندون‌ها، استخوان بازو را در مرکز شانه نگه می‌دارند. به این بافت ها گرداننده بازو (روتاتور کاف) می گویند که سر استخوان بازو را می پوشانند و آن را به تیغه شانه می چسبانند. اکثر مشکلات شانه به چهار دسته عمده تقسیم می شوند:

 

درمان درد شانه با طب سوزنی و لیزر کم توان

 

طب سوزنی و درد

شانه شامل چندین ساختار است که برای اتصال دست ها به تنه با حداکثر تحرک طراحی شده اند. کتف یا تیغه شانه، پایه متحرکی را فراهم می کند که روی سمت خلفی قفسه سینه می لغزد. استخوان بازو در یک مفصل گوی و کاسه ای (مفصل گلنو-هومرال) به کتف نگه داشته می شود. بنابراین بازو می تواند نسبت به کتف بچرخد، در حالی که کتف موقعیت خود را روی تنه تغییر می دهد. ترقوه تنها اتصال استخوانی کتف به تنه را فراهم می کند و به راحتی در اطراف نقطه اتصال مرکزی خود می چرخد تا به نوبه خود امکان حرکت کتف را فراهم کند.

این بخش‌های متحرک اصلی توسط سیستمی از رباط‌ها به هم متصل می‌شوند و می‌توانند به طور فعال توسط ورودی‌های عصبی- حرکتی به عضلاتی که از ناحیه شانه عبور می‌کنند، کنترل شوند. از آنجایی که استخوان بازو، کتف و ترقوه بسیار متحرک هستند، ماهیچه‌ها باید به‌طور دقیق هماهنگ عمل کنند تا از فشار بر روی رباط‌ها که فضای تنگ مفصل شانه را روان می‌کنند، جلوگیری کنند.

هنگامی که هماهنگی عضلانی در سرتاسر شانه ضعیف باشد، هر یک از بخش های ساختاری آن می تواند در اثر فعالیت پاره، کشیده و فشرده شود یا ترک بخورد. آسیب ممکن است یکباره یا در طول زمان رخ دهد. چه آسیب حاد یا مزمن باشد، طب سوزنی می‌تواند با ریلکس کردن ماهیچه‌ها به سمت استفاده متعادل از مفصل و با ارتقای ارتباط عصبی با بافت‌های آن، التهاب را برطرف کرده و شانه را بازسازی کند.

 

 

نمونه بالینی درمان درد شانه و گردن با طب سوزنی و لیزر موضعی کم توان در ناحیه شانه

خانم ۳۷ ساله حدود ۳ سال قبل (اوایل کرونا) به علت درد شانه مراجعه کردند. در زمان مراجعه به علت آسیب در ناحیه شانه و همچنین کار بیش از حد، چهار سال از درد شانه و دو سال از درد گردن ایشان می گذشت. در زمان مراجعه شدت درد گردن ناشی از کار زیاد با لپ تاپ به حدی بود که شب ها نمی توانستند راحت بخوابند.

پس از پنج جلسه درمان با طب سوزنی، لیزر آکوپانکچر گوش و بدن و لیزر موضعی ناحیه شانه و گردن، درد کاملا بهبود یافت و خوشبختانه در این سه سال بازگشت درد وجود نداشته است.

ایشان هم اکنون به دلیل آسیب مهره ۱۲ توراسیک در اثر زمین خوردن مراجعه کرده اند. پس از یک جلسه درمان که هم اکنون برای ایشان انجام شده، درد تا ۹۰ درصد کاهش یافته کرده است. به ایشان توصیه می شود به علت ترک خوردگی مهره ۱۲ توراسیک، جهت درمان کامل، در کنار درمان‌های ما توصیه های درمانی را مراعات نمایند.

 

 

دردی که بی امان است دلایل زیادی دارد. مزمن بودن سیگنال درد می تواند به خودی خود یک علت باشد. در درمان الگوی درد مزمن، طب سوزنی هم علت اصلی درد و هم سیگنال درد را مورد توجه قرار می دهد. 

 

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

تلفن مشاوره رایگان

02126767205

09106642920

 

 

منبع: https://seattleacupunctureassociates.com/acupuncture-for/shoulder-pain/

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*