راهکارهای نوین درمان میگرن


Dr. Ansari 20 مهر 1401 دقیقه مطالعه
راهکارهای نوین درمان میگرن

درد ضربان دار، تهوع، حساسیت شدید به نور و صدا، تاری دید….. این لیست همچنان ادامه دارد. اگر شما یکی از 4 میلیون نفری هستید که از سردردهای میگرنی مزمن رنج می‌برند، می‌دانید که این سردردها می‌توانند کاملاً ناتوان‌کننده باشند؛ هر بار برای ساعت‌ها یا حتی روزها ادامه دارند و طی ماه‌ها و سال‌ها می‌آیند و می‌روند.

مشکل شناسایی و درمان نادرست

میگرن پیش از آنکه “سردرد” باشد، یک مشکل مزمن است که افراد مبتلا تمام عمر با آن دست و پنجه نرم می کنند. بدون نظر واضح در مورد علت یا بهترین راه درمان، بسیاری از مبتلایان به میگرن احساس ناامیدی می کنند که هرگز تسکین واقعی را تجربه نکرده اند. بسیاری از داروهای رایج تجویز شده دارای عوارض جانبی هستند که  تقریبا با اثرات منفی خود میگرن برابری می کنند.

یک مانع همیشگی برای دریافت درمان مناسب، تشخیص یا شناسایی نادرست علت اصلی سردرد است. بیش از 300 نوع سردرد مختلف و تعداد مساوی از علل بالقوه وجود دارند که توانایی تمایز آنها یکی از مهم ترین کارهایی است که پزشک باید هنگام تعیین درمان برای فردی که از درد مزمن سر یا گردن رنج می برند، انجام دهد.

اگر علت میگرن (یا به طور کلی درد سر و گردن) مربوط به عصب یا التهاب باشد، لیزر سرد یا LLLT (لیزردرمانی کم توان) می‌تواند راه حلی باشد که در نهایت، بدون هیچ یک از عوارض مخرب باعث بهبود یا درمان می شود.

رهایی از درد میگرن با لیزردرمانی

مطالعات نشان می دهد که لیزر درمانی موجب رهایی از میگرن می شود. چندین دهه است که لیزر درمانی برای مدیریت دردهای ناشی از التهاب مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، اخیراً به عنوان یک برنامه درمانی بالقوه برای کسانی که از میگرن مزمن رنج می برند نیز در نظر گرفته شده است، زیرا هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که علم در مورد خود میگرن و عوامل ایجاد کننده آن نمی داند.

کارآزمایی های بالینی فراوانی به منظور ارزیابی مزایای بالقوه لیزر درمانی برای درمان میگرن انجام شده است.

مطالعه انجام شده در سال 2018 نشان داد که لیزر درمانی برای میگرن می‌تواند تعداد روزهای علامت‌دار را کاهش دهد، از شدت درد بکاهد و تعداد دارو یا درمان‌های اضافی را که افراد باید انجام دهند، کاهش دهد. یکی از مواردی که LLLT در مقایسه با سایر درمان‌ها بسیار مفید بود، تاثیر آن در کاهش اختلال خواب ناشی از میگرن بوده است.

مطالعه دیگر نشان داد لیزر درمانی باعث افزایش سروتونین و جریان خون در بیماران مبتلا به سندرم مفصل گیجگاهی- فکی (TMJ) می شود. همه شرکت کنندگان در مطالعه، تسکین درد را با کاهش میانگین نمره درد از 9.1 (از 10) به 3.3 همراه با افزایش سطح سروتونین به مدت سه روز پس از درمان با لیزر گزارش کردند . در حالی که TMJ و میگرن متفاوت هستند، این نتایج امیدی برای افرادی است که به دنبال درمان اختلالات سر و گردن از طریق روش های کم خطر مانند لیزر کم توان هستند.

مزایای لیزر در درمان میگرن

لیزر درمانی یک راه حل غیر تهاجمی و بدون درد برای دردهای مزمن است. در حالی که داروهای استانداردی که برای مبتلایان به میگرن ارائه می‌شود، معمولاً کیفیت کلی زندگی را افزایش نمی‌دهند، لیزر درمانی این امید را ایجاد می‌کند که می‌توان از میگرن مزمن رهایی یافت.

ما در درمان انواع سردرد از لیزر کم توان موضعی در ناحیه سر به همراه لیزر آکوپانکچر (تجریک نقاط طب سوزنی بدن با لیزر) استفاده می کنیم و تاکنون موارد بالینی فراوانی بهبود کامل یافته اند یا تعداد دفعات جمله میگرن در آن ها تا 90 درصد کاهش نشان داده است. موارد درمان شده را می توانید در همین وبسایت یا در پیج اینستاگرام ما ملاحظه بفرمایید.

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

 

تلفن مشاوره رایگان:

 

02126767205

09106642920

 

اینستاگرام

منابع:

Loeb LM, Amorim RP, Mazzacoratti MDGN, Scorza FA, Peres MFP. Botulinum toxin A (BT-A) versus low-level laser therapy (LLLT) in chronic migraine1 treatment: a comparison. Arq Neuropsiquiatr. 2018;76(10):663-667. doi:10.1590/0004-282X20180109

Smitherman TA, Burch R, Sheikh H, Loder E. The prevalence, impact, and treatment of migraine and severe headaches in the United States: a review of statistics from national surveillance studies. Headache. 2013;53(3):427-436. doi:10.1111/head.12074

Shukla D, Muthusekhar MR. Efficacy of low-level laser therapy in temporomandibular disorders: A systematic review. Natl J Maxillofac Surg. 2016;7(1):62-66. doi:10.4103/0975-5950.196127

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*