تشخیص درد و التهاب گردن از روی گوش


Dr. Ansari 4 مهر 1401 دقیقه مطالعه
تشخیص درد و التهاب گردن از روی گوش

شناسایی نقاط گوش اصولا برای مشخص کردن آن دسته از نقاط رفلکس گوش است که قصد درمان آن‌ها را داریم و این نقاط رفلکس عامل اصلی در تشخیص صحیح بیماری در فرد هستند.

یافته‌های حاصل از تشخیص از طریق گوش قادر به درمان وضعیت هایی است که توسط دیگر شیوه‌های تشخیصی نادیده گرفته شده و یا تاییدی بر یافته های حاصل از روش‌های تشخیصی دیگر است

واکنش‌ گوش به فشارهای فیزیکی می تواند حتی پیش از بروز علائم در بدن ایجاد شود. نقاط گوش در مراحل مختلف شروع، پیشرفت و بهبود یک بیماری یا آسیب تغییر می‌کنند و با برطرف شدن مشکل، تغییر گوش نیز ناپدید خواهد شد.

نقاط رفلکس گوش، نه تنها وضعیت کنونی بیماری، بلکه اطلاعاتی درباره سیر پیشرفت بیماری را نیز منعکس می‌سازند. این نقاط می‌توانند نشان‌دهنده وضعیت بیماری یا آسیب در گذشته یا در آینده نزدیک باشند. نقاط  گوش در مراحل مختلف یک بیماری، ظاهر متفاوتی دارند و نشان می‌دهند چه زمانی یک آسیب به‌طور کامل بهبود یافته است.

نمونه بالینی تشخیص از طریق گوش

خانم ۴۱ ساله به علت کاهش ذخیره تخمدان مراجعه کردند. در معاینه کلی گوش، متوجه برآمدگی در ناحیه ای از گوش شدم که مربوط به نقطه اتصال مهره های گردن به مهره های توراسیک است و از ایشان در مورد درد گردن سوال کردم. مشخص شد ایشان از ده سال پیش درد گردن داشته اند و هیچ اقدام درمانی برای آن انجام نداده اند. مواردی مثل التهاب در مهره های گردن یا هر کانون التهابی دیگر (مانند دندان خراب) موجب شکست درمان می شود و برای داشتن درمان موفق، ابتدا باید این کانون های التهابی درمان شوند تا بتوان مشکل ناباروری یا دیگر مشکلات را درمان نمود.

 

تشخیص و درمان درد گردن تشخیص و درمان درد گردن

 

تشخیص بیماری ها از روی گوش

پوستر نقاط طب سوزنی گوش- ترجمه دکتر عباس انصاری

پوستر نقاط طب سوزنی گوش، مترجم: دکتر انصاری

 

کتاب راهنمای طب سوزنی گوش (اوریکولوتراپی)

 

چندین تحقیق علمی در سمپوزیوم بین‌المللی طب گوش در 1995 در پکن نشان داد که از تشخیص از طریق گوش برای تشخیص تومورهای بدخیم، بیماری قلبی عروقی و سل ریوی استفاده شده است. بر اساس این بررسی‌ها:

  • در 36 مورد از 79 مورد سرطان روده بزرگ، روی بخشی از گوش (کونکای فوقانی) مویرگ‌های قرمز رنگ تیره‌ایوجود داشت
  • 54 مورد از 78 مورد سرطان ریه دارای فرورفتگی‌های کوچکی بودند که در قسمت‌هایی از کونکای تحتانی پراکنده شده بود
  • و 16 مورد از 31 مورد سرطان رحم در ناحیه اندام تناسلی داخلی در دیواره کونکای گوش فرورفتگی‌های خال‌دار داشتند
  • تحقیق دیگر نشان داد، 116 مورد از 1263 بیمار بستری دارای نقاط رفلکس کبد روی گوش بودند که در بررسی بعدی این 116 بیمار، 80 مورد هپاتیت تشخیص داده شد.
  • تحقیق دیگری نیز 48 مورد که با انجام سونوگرافی، بیماری کیسه صفرا در آن‌‌ها تشخیص داده شده بود را نشان داد که 81% روی گوش در قسمت مربوط به کیسه صفرا لکه قرمز تیره داشتند.
  • در 93% از موارد التهاب مزمن معده، نواحی گوش که مربوط به معده و دوازدهه هستند، سفید، براق و برآمده‌ بودند.

 

اولین مرحله درمان موفق، تشخیص دقیق است که ما علاوه بر روشهای تشخیصی مرسوم (آزمایش خون، سونوگرافی، سی تی اسکن، MRI و …) برای تایید و اطمینان بیشتر از تشخیص یا جهت تشخیص مشکلات اعضای داخلی در مراحل اولیه از تشخیص از طریق گوش و زبان نیز استفاده می کنیم. 

 

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی و لیزر

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*