مزایای قطع مصرف قند در بدن


Dr. Ansari 20 مرداد 1401 دقیقه مطالعه
مزایای قطع مصرف قند در بدن

اگر به مدت ۱۴ روز مصرف قند، از جمله  قندهای سالم تا قندهای پنهان را به‌طور جدی کنار بگذارید، به‌راحتی شاهد اثرات مثبت آن خواهید بود.

این اثرات بدین شرح است:

مصرف قند

  • شماره ۱- اشتهای شما به قند از بین خواهد رفت.

دلیل این امر این است که هر بار که قند مصرف می‌کنید، هورمونی تولید می‌شود تا قند خون شما رو پایین بیاورد و بدین ترتیب باعث کاهش قند خون یا هایپوگلایسمی‌شود. . همین مسئله باعث می‌شود مجدداً میل به مصرف قندها داشته باشید. در اینجا منظور تنها هوس ذهنی نیست، بلکه بدنتان به دنبال مصرف قند است. این موضوع در افراد درگیر اعتیاد هم تا حدودی به همین شکل است؛ بنابراین با خلاص شدن از قند، از میل به قند هم رهایی خواهید یافت.

  • شماره ۲- کمتر گرسنه خواهید بود.

تا زمانی که این کار را شروع نکنید، متوجه این تأثیر نخواهید شد، قند، شما را همیشه گرسنه نگه می‌دارد. وقتی قند را کنار می‌گذارید، خیلی کمتر گرسنه خواهید شد، زیرا قند خون به حالت تثبیت‌شده می‌رسد و سلول‌ها راحت‌تر و بهتر تغذیه خواهند شد. قند برای بدن سمی است و به همین علت، بدن شروع به دفع می‌کند و با ترشح هورمون انسولین، در تلاش برای محدود کردن مقدار قند داخل سلول‌ها است. بنابراین می توان گفت بدن، قند را ماده مناسبی نمی‌داند؛ وقتی مصرف آن را متوقف کنیم، موضوع معکوس می‌شود و پس از آن، نه تنها می‌توانید میزان مناسب سوخت برای بدن جذب کنید، بلکه حتی مواد مغذی را هم بسیار بهتر جذب خواهید کرد.

مصرف قند

  •  شماره ۳- کمتر احساس خستگی و بی‌حالی خواهید داشت (به‌خصوص بعد از خوردن وعده های غذایی).

زمانی که به‌طور منظم قند می‌خورید، معمولاً بعد از غذا خوردن احساس خستگی خواهید کرد و تمایل به خوابیدن دارید که یک مشکل قند خون به‌حساب می‌آید و طبیعی نیست. زمانی که مصرف قند را کنار بگذارید،  بعد از غذا خوردن، مانند قبل احساس خستگی نخواهید داشت، چرا که قند زیادی برای خسته کردن مغز وجود ندارد.

  • شماره ۴- آب و چربی زیادی از دست خواهید داد.

برای هفته اول، مقدار زیادی آب و چربی از بدن خارج خواهد شد، اما بعد از هفته اول،چربی بیشتر و بیشتری دفع خواهید کرد. برخی افراد در عرض یک هفته، حدود ۶ لیتر مایعات از دست می دهند، در حالی که این میزان مایعات می‌تواند روی قلب فشار بیاورد. خیلی زود مشاهده می‌کنید که لباس‌ها در قسمت میانی بیشتر  گشاد خواهند شد. بزرگی شکم و پهلوها، یکی از بهترین نشانه‌هایی است که می‌توانید تشخیص دهید آیا مصرف قند در شما بیش از اندازه بوده است یا خیر. همیشه به یاد داشته باشید که اگر شکر را کم کنید، معده کوچک و اگر شکر مصرف کنید، معده بزرگ می‌شود.

مصرف قند

  • شماره ۵ – افزایش خلق‌وخوی خوب.

 بعد از کنار گذاشتن مصرف قند، بسیار آرام تر خواهید بود و استرس کمتری خواهید داشت و در واقع از بودن در کنار دیگران لذت می‌برید. همچنین عملکرد شناختی بهبود خواهد یافت و تمرکز بیشتری خواهید داشت.

  • شماره ۶- پوست شما بسیار بهتر خواهد شد.

با قطع مصرف قندها، آکنه و جوش کمتری خواهید داشت و درخشش پوست بیشتر خواهد بود. زمانی که مواد غذایی حاوی قند زیاد مصرف می‌کنید، ترشح انسولین بالا می‌رود که این امر موجب افزایش آندروژن در خانم‌ها و کاهش تستوسترون در آقایان می‌شود، و این امر بروز جوش در خانم‌ها و مشکلات پوستی در آقایان را موجب می‌شود.

  •  شماره ۷- التهاب و درد کمتری خواهید داشت.

تمام کاری که با قطع مصرف قند انجام می‌شود این است که مصرف سوخت شما از قند به چربی (رژیم کتوژنیک) تغییر می‌کند. تبدیل پروسه تبدیل سوخت، تنها سه روز طول می‌کشد و همه می‌توانند سه روز بدون قند را تحمل کنند. با مصرف ویتامین ب و پتاسیم، این رژیم بسیار آسان‌تر خواهد شد. در سطح سلولی شما در حال ساخت آنزیم‌های جدید برای جایگزین شدن سوخت در بدنتان هستید و شما با نخوردن قند، در حال کاهش التهاب در رگ‌های خونی و درنتیجه، جلوگیری از به وجود آمدن لخته یا پلاک و پیشگیری از خطر سکته مغزی و حمله قلبی هستید. همچنین شما شروع به ساخت سلول‌های مغزی می‌کنید، زیرا با کاهش قند، بدن به سمت منبع سوخت دیگری به نام کتونها هدایت می‌شود که از رشد سلول‌های عصبی حمایت می‌کنند.

  •   شماره ۸ – پاکسازی کبد و درمان کبد چرب.

 اگر شکم بزرگی دارید، به احتمال زیاد کبد چرب دارید و با رژیم کتوژنیک می‌توانید از این مشکل رهایی یابید.

  •  شماره ۹ – بهتر شدن عملکرد کلیه‌ها.

در افراد دیابتی همیشه مشکل کلیه وجود دارد. با کاهش قند و کربوهیدرات می‌توان عملکرد کلیه‌ها را بهبود بخشید.

توجه داشته باشید منظور از قند در اینجا، تنها قند و شکر نیست، بلکه منظور نان، پاستا، ماکارونی، غلات، برنج، بیسکوییت، پنکک، کلوچه، الکل و … نیز می‌باشد.

 

 

 

📞021-26767205
📱09106642920
—————————————————–
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.DoctorAnsari.ir

مشاهده نمونه های بالینی درمان کبد چرب، خستگی، میل شدید به شیرینی با لیزر آکوپانکچر، طب سوزنی و توصیه های غذایی در پیج زیر:

www.Instagram.com/dr.abbas_ansari

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*