تأثیر روش پخت غذا بر روی انرژی آن


Dr. Ansari 10 خرداد 1401 دقیقه مطالعه
تأثیر روش پخت غذا بر روی انرژی آن

ابن سینا بر این باور است که بیمار ابتدا باید با غذا درمان شود، اگر بهبودی حاصل نشد، داروهای غذایی و در نهایت داروهای طب سنتی را تجویز کنید. بقراط میگوید: اجازه دهید غذای شما داروی شما و داروی شما، غذای شما باشد.

حفظ کیفیت غذا بر اساس نحوه پخت آن

در طب چینی، روش پخت غذا بر روی انرژی یین یا یانگ یا سردی و گرمی غذا توضیح داده شده است.
غذایی که به صورت کبابی و سرخ شده باشد، حرارت آن افزایش پیدا می‌کند و برای افرادی که حرارت یا یانگ بالایی در بدن دارند، مناسب نیست.
در طب چینی روش پخت غذا به صورت های مختلفی است، اما نکته جالب توجه، مدت زمان پخت غذا می باشد؛ بعضی غذاها و بعضی از روش های تهیه غذا، ۲۴ تا ۴۸ ساعت زمان را توصیه می کنند.

در این قسمت توضیحاتی برگرفته از طب چینی و طب مدرن برای پخت غذا ارائه می دهیم.

* اولین نکته این که درجه حرارت پخت گوشت قرمز و سفید باید کمتر از درجه نقطه جوش، یعنی بین ۶۵ تا ۷۵ درجه باشد. آب جوش پوست را از بین می‌برد و سوختگی ایجاد میکند. وقتی گوشت را با درجه بالای صد درجه بجوشانید، دیگر خاصیت بهینه و انرژی حیاتی و شادابی را به بدن نمی دهد و تولید مواد مضر در بدن می کند.
در کتاب آریسون که کتاب مرجع پزشکان مدرن است، صریحا تاکید می شود که وقتی گوشت سرخ می شود، ماده نیتروزآمین تولید می کند که سرطان زا است. درست است که کبد انسان عمل سم زدایی انجام می دهد، اما در طولانی مدت و مخصوصاً در افراد ضعیف این مواد مضر هستند.
یکی از عوارض پخت گوشت در درجه حرارت بالا، تحریک سیستم ایمنی بدن و بروز بیماریهای خود ایمنی است.
اگر توجه داشته باشید در قدیم کیست تخمدان، فیبروم یا میوم، تومور های روده و مشکلات معده بسیار کمتر بوده است، به این دلیل که امروزه نحوه پخت غذا تغییر یافته است.
در طب سنتی بهترین روش پخت گوشت به صورت آبگوشت است. درجه حرارت کم برای پخت برای حبوبات و کلیه مواد غذایی دیگر نیز صدق می کند.
* گوشت حتماً باید با سبزیجات مصرف شود؛ چرا که مواد زائد گوشت، جذب سبزیجات شده و از بدن دفع می‌شوند. پروتئین نباید به همراه نان و برنج مصرف شود. پروتئین نباید همراه با نان مصرف شود، زیرا در نان و برنج گلوتن وجود دارد که به پروتئین گوشت متصل میشود و جذب پروتئین را کم می‌کند. همچنین، مدت زمان هضم پروتئین و برنج باهم متفاوت است. گوشت، ۳-۴ ساعت، ولی نان ۱ ساعت زمان برای هضم نیاز دارند و وقتی که باهم مصرف شوند، اجباراً با هم از معده خارج می شوند و حالت تهوع و نفخ نیز ایجاد میکنند که شدت آن در افراد مختلف، متفاوت است.

برش عضله از زیر میکروسکوپ، تعداد زیادی سلول های عضلانی را نشان می‌دهد که غشا یا پوسته بسیار نازکی دارند. این غشاها زمانی که در معرض حرارت بالا قرار گیرند و سرخ شوند، پاره می شوند و مواد داخل سلول خارج می گردد.
مواد سوخته کباب را هرگز مصرف نکنید، زیرا سرطان زا هستند.
همچنین، سم زدایی کباب خشک شده برای کبد دشوار است؛ کباب باید آبدار باشد.

* زرده تخم مرغ باید عسلی بماند، زیرا جذب آهن در زرده سفت شده، کم و هضم آن دشوار است. تخم مرغ باید بر روی حرارت بسیار کم بپزد و تخم مرغی که سوخته باشد، سرطان زا است.
پختن پروتئین در درجه حرارت بالا باعث شکسته شدن آن می شود و خاصیت لازم را ندارد.
امیدواریم با رعایت تغذیه خوب و علمی به ویژه برای کودکان، بتوانیم از بروز بیماری ها پیشگیری کنیم.

 

 

مشاوره رایگان طب سوزنی و لیزر آکوپانکچر:

—————————————————–
📞۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵
📱۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰
—————————————————–
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.DoctorAnsari.ir

www.Instagram.com/dr.abbas_ansari

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*