شانه منجمد، کپسولیت چسبنده یا فروزن شولدر


Dr. Ansari 18 آبان 1400 دقیقه مطالعه
شانه منجمد، کپسولیت چسبنده یا فروزن شولدر

شانه منجمد یا یخزده؛ علل و درمان

خشکی و گرفتگی بازو و شانه عمدتا نتیجه التهاب غیرعفونی و چسبندگی مفصل شانه است. در اصل، چسبندگی بخش های مختلف مفصل در اثر التهاب، باعث بروز درد و محدودیت شدید در حرکت شانه می شود. این مشکل با درد زیاد شانه و بازو شروع می شود و بیمار نمی تواند دست ها را به بالا یا پشت بدن حرکت دهد. این بیماری شیوع بالایی دارد و در خانم های بالای 50 سال شایع تر است.
کم تحرکی و بی تحرکی شانه به هر دلیلی می تواند عامل بسیار مهمی در یخ زدگی شانه باشد. تمرینات کششی مرتب و پیوسته می تواند بی تحرکی را از بین برده، از بروز این عارضه جلوگیری کند.

عوامل زمینه‌ای مختلفی ممکن است فرد را مستعد التهاب مفصلی کند. از جمله این عوامل دیابت، عدم تحرک، برخی مشاغل خاص، مشکلات هورمونی و ضعف سیستم ایمنی هستند. عدم فعالیت به مدت طولانی به دلایلی مثل آسیب، بیماری یا جراحی می‌تواند مفصل را در معرض التهاب و چسبندگی قرار دهد. در موارد جدی‌تر ممکن است بافت زخم تشکیل ‌شود. عموما، بعد از ۲ تا ۹ ماه دامنه حرکتی مفصل بسیار محدود خواهد شد.


طب سوزنی

از دیدگاه طب سوزنی، درد به معنای انسداد یک یا تعدادی از کانال های انرژی در بدن است، از این رودرمان در جهت باز کردن مسیرهای انرژی خواهد بود. رویکرد دیگر طب سوزنی، کاهش التهاب، افزایش گردش خون و آزاد کردن مسکن های طبیعی در بدن از جمل اندورفین ها است.
لیزرآکوپانکچر
طب سوزنی لیزری یا لیزرآکوپانکچر، تحریک نقاط طب سوزنی با لیزر نور آبی، سبز یا اینفرارد (Infra-red) است که تاثیرر بیشتری نسبت به طب سوزنی مرسوم دارد و کاملا ایمن و بدون عارضه است.
معمولا هشت تا جلسه درمان برای بهبود درد و خشکی شانه نیاز است و اثرات درمان حتی ممکن است در اولین جلسه درمان حس شود.

نمونه بالینی

آقای ۷۴ ساله از اصفهان، حدود هفت سال پیش به دلیل مشکل شانه منجمد (فروزن شولدر) به مطب ما در اصفهان مراجعه کردند.

ایشان درد و محدودیت شدید در حرکت شانه داشتند و روش های مختلف درمان موثر نبوده است. پس از انجام طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر گوش و بدن، خوشبختانه مشکل شانه منجمد برطرف گردید.
هم اکنون ایشان برای مشکل فشار خون به مطب ما در تهران مراجعه کرده اند و تحت درمان هستند.
به امید سلامتی روزافزون برای ایشان

📞021-26767205
📱09106642920

www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.LaserAcupuncture.ir
www.DoctorAnsari.ir

www.Instagram.com/dr.abbas_ansari

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*