نکات مهم در ناباروری مردان


Dr. Ansari 30 تیر 1400 دقیقه مطالعه
نکات مهم در ناباروری مردان

برخلاف تصور عوام، ناباروری در مردان ۵۰ درصد از کل موارد ناباروری و زوجین را تشکیل می‌دهد، به همین دلیل است که نه تنها آزمایش باروری مردان پس از یک سال تلاش فعال برای بارداری (یا شش ماه، اگر سن مرد بیش از ۳۵ سال باشد)، به اندازه آزمایش بارداری زن مهم است، بلکه باید مراقبت‌های باروری و پیش از بارداری به طور مداوم در هر دو جنس صورت گیرد.‌

طب سوزنی
مطالعه انجام شده بر روی ۴۰ مرد که به مدت پنج هفته به صورت هفته ای دو بار طب سوزنی دریافت کرده بودند، افزایش معناداری در درصد و تعداد اسپرم‌های سالم را نشان داد.


مطالعه دیگر بر روی ۱۲۱ مرد که به مدت دو ماه طب سوزنی الکتریکی انجام داده بودند، تغییر قابل توجهی در تحرک و تعداد کل اسپرم ها نشان داد. طب سوزنی برای کاهش هورمون های استرس از طریق فعال سازی سیستم عصبی پاراسمپاتیک، کاهش التهاب و تقویت جریان خون سالم در اندامهای تولید مثلی بسیار مفید است.


دما
اسپرم به گرما حساس است. برای اینکه اسپرماتوژنز طبیعی اتفاق بیفتد، دمای بیضه ها باید دو درجه کمتر از دمای بدن باشد که این موضوع به معنای محدود کردن یا حذف کامل حمام های گرم،‌ سونا، لباس های تنگ، قرار دادن لب تاپ روی پاها در هنگام کار و قرار دادن تلفن همراه در جیب های جلو است.


سیگار
مصرف سیگار می‌تواند باعث کاهش تعداد اسپرم و کاهش تحرک آن، اختلال مورفولوژی و همچنین افزایش آسیب به مولکولهای DNA اسپرم شود.

نکته: طب سوزنی و لیزرآکوپانکچر گوش و بدن درمانهای موثری برای مشکل تحرک و مرفولوژی اسپرم هستند و در موارد آزواسپرمی یا اسپرم صفر موثر نیستند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*