افزایش ذخیره تخمدان


admin 22 دی 1399 دقیقه مطالعه
افزایش ذخیره تخمدان

تاثیر لیزر آکوپانکچر و طب سوزنی بر یائسگی زودرس و ناباروری

بیمار خانم ۳۱ ساله از شهرستان کرمانشاه به دلیل کاهش خونریزی قاعدگی حدود یک سال و نیم پیش به متخصص زنان مراجعه و تشخیص ایشان یائسگی زودرس بود. در آن زمان ذخیره تخمدان ۰٫۷ بوده و یک بار IVF داشتند که متاسفانه موفقیت آمیز نبود. طی این مدت از هورمون درمانی نیز استفاده کردند که موثر نبوده است. بیمار دو ماه پیش به مطب ما مراجعه کردند؛ در این زمان ذخیره تخمدان ۰٫۷ بود و شش جلسه طب سوزنی، لیزر موضعی رحم و تخمدان ها، لیزرآکوپانکچر گوش و بدن  و یک جلسه امبدینگ برای ایشان انجام شد. آزمایش بعد از درمان، افزایش ذخیره تخمدان از ۰٫۷ به ۱٫۹۶ را نشان می‌دهد.
گرگرفتگی شبانه، افسردگی، استرس، مشکل تیروئید و کاهش خونریزی قاعدگی همگی بهبود یافته و بیمار خونریزی طبیعی دارند.
امیدواریم با ادامه درمان بارداری طبیعی رخ دهد.

 

 

 

       

علت یائسگی زودرس از دیدگاه طب چینی

از دیدگاه TCM یا طب سنتی چینی، یائسگی زودرس در اثر ضعف کلیه همراه با نارسایی عملکردی زودرس برخی کانال های بدن (Ren and Chong) ایجاد می شود. این مشکل با اختلال در تشکیل خون قاعدگی، پر نشدن کامل رحم و مویرگهای آن و بروز زودرس یائسگی به دلیل عدم وجود خون قاعدگی  آشکار می شود. طب سنتی چینی معتقد است کلیه یک بنیان مادرزادی است که جوهره مادرزادی را در خود ذخیره می کند. جوهر کلیه اساس مادی قاعدگی را تشکیل می دهد و می تواند به چی (انرژی) کلیه تبدیل شود که برای قاعدگی طبیعی لازم است.

چی ناکافی کلیه باعث می شود جوهره کلیه گرم نشده و به قاعدگی تبدیل نشود. کمبود جوهره کلیه می تواند منجر به کمبود خون، کمبود خون و چی در کانال های بدن، کمبود خون قاعدگی در این کانال ها، سوء تغذیه رحم و عروق آن و در نتیجه توقف زودرس قاعدگی شود.

طب سوزنی، لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی یا لوکال در ناحیه رحم و تخمدان با تقویت کلیه، کبد، قلب و تنظیم کانال های بدن، برطرف کردن رکود چی (انرژی حیاتی) و گرفتگی خون باعث شروع مجدد قاعدگی خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*