درد پاشنه پا


admin 14 آبان 1399 دقیقه مطالعه
درد پاشنه پا

درد پاشنه پا می‌تواند باعث مختل شدن تحرک فرد و در نتیجه اختلال در فعالیت های روزانه شده و با درد شدید همراه باشد. دلایل متعددی برای درد پاشنه پا ذکر شده که عبارتند از:

فاسئیت پلانتار (التهاب نیام کف پا)، بورسیت پاشنه، برآمدگی های غیر عادی پاشنه، سندرم تونل تارسال، التهاب مزمن پاشنه پا، شکستگی در اثر فشار، بیماری سیور (آپوفیز استخوان پاشنه)، التهاب تاندون آشیل، گسیختگی تاندون آشیل، کوفتگی استخوان، کیست استخوانی، نوروپاتی محیطی (به ویژه در افراد مبتلا به دیابت)، مشکلات راه رفتن (حالت غلط بدن به هنگام راه رفتن یا دویدن).

درد پاشنه پا به علت مبهم بودن علت دقیق آسیب شناسی و نیز مزمن بودن و ناتوان کردن بیمار حائز اهمیت است.

پا و مچ پا از ۲۶ استخوان، ۳۳ مفصل و بیش از ۱۰۰ تاندون تشکیل شده که بزرگترین استخوان مربوط به پاشنه پا است.

اگر از پاشنه پا بیش از حد استفاده شود یا کف پا آسیب ببینید، ممکن است درد پاشنه پا حس شود. این درد ممکن است خفیف باشد و گاهی ناتوان کننده می شود.

پیامدهای درد پاشنه پا

درد پاشنه پا ممکن است ناتوان کننده باشد و روی حرکات روزانه فرد اثرگذار باشد. این درد ممکن است نحوه راه رفتن فرد را نیز تغییر دهد. در این شرایط ممکن است فرد تعادل خود را از دست داده و زمین بخورد و احتمال آسیب دیدن های بیشتر افزایش می یابد. پاشنه پا در هنگام راه رفتن و ایستادن فشار بسیاری را تحمل می کند، همچنین در هنگام دویدن فشاری چند برابر وزن بدن بر پاشنه پا وارد می شود؛ به همین دلیل درد پاشنه پا می تواند نشانه آسیب های جدی بافت، استخوان یا تاندون های متصل به پاشنه پا باشد. در حالی که درمان درد پاشنه پا به سادگی با روش های غیر جراحی امکان پذیر است، اکثر افراد این درد را نادیده می گیرند و در نتیجه با فشار آوردن بر پاشنه پا، آسیب وارد شده پیشرفت می کند و منجر به مشکلات جدی می شود.

نمونه بالینی درمن درد پاشنه پا

لیزر آکوپانکچر بدن به همراه طب سوزنی و لیزر آکوپانکچر گوش درمان مناسبی برای انواع مشکلات اسکلتی است.
خانم ۴۰ ساله از همدان که از ۶ سال قبل دچار درد شدید در ناحیه پاشنه و کف پای راست بودند. ایشان طی این ۶ سال روش های درمانی متعددی از جمله فیزیوتراپی، طب فیزیکی (استفاده از کفی طبی) و درمان گیاهی (استفاده از روغن سیاه دانه) را امتحان کرده بودند. عکسهای رادیولوژی اثری از خار پاشنه و دیگر مشکلات نشان نمی‌داد و متاسفانه علت درد تشخیص داده نشده بود.
درد بدین صورت بود که کف پا داغ میشد و درد شدیدی به دنبال داشت. همچنین درد در فصل زمستان بیشتر می‌شد. ایشان دومین جلسه درمان با لیزر آکوپانکچر گوش و بدن و طب سوزنی را پشت سر گذاشته و خوشبختانه درد کاملا بهبود یافته است.

 

 

۰۲۱-۲۶۷۶۷۲۰۵
۰۹۱۰۶۶۴۲۹۲۰
www.DocrorAnsari.ir
www.DoctorAnsari.com
www.AuriculoTherapy.ir
www.LaaserAcupuncture.ir
www.Instagram.com/dr.abbas_ansari
Telegram: @DrAnsariClinic

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*