درمان استرس و اضطراب با لیزرآکوپانکچر


Dr. Ansari 14 مهر 1399 دقیقه مطالعه
درمان استرس و اضطراب با لیزرآکوپانکچر

اختلال اضطراب بر اساس دیدگاه طب غربی یک وضعیت روانی و فیزیولوژیک است که با اضطراب بیش از حد و نگرانی در مورد مسائل روزمره بدون هیچ دلیل واضح و معقول تعریف می شود. افراد مبتلا به استرس و اضطراب، همیشه انتظار یک اتفاق ناگوار دارند و به طور مداوم در مورد سلامتی، وضعیت مالی، خانواده، کار، مدرسه و … نگران هستند. با داشتن اضطراب و نگرانی بی مورد یا غیر واقعی، زندگی روزمره به وضعیتی از دلهره و ترس تبدیل می شود. در نهایت، اضطراب بر تفکر فرد تاثیر می گذارد و عملکرد روزانه را مختل می کند.

علائم اضطراب می تواند شامل موارد زیر باشد:

بیقراری، تپش قلب، تنفس سریع یا دارای مشکل، مشکلات معده، مشکل در حافظه و تمرکز، سردرد، تعریق، خستگی و بیحالی، تحریک پذیری، اختلالات خواب مثل پرخوابی و یا کم خوابی، تنش عضلانی، عدم اشتیاق و انگیزه برای زندگی

اضطراب معقول و متناسب واکنشی طبیعی به حوادث زندگی است. تا زمانی که استرس کوتاه مدت و خفیف است، معمولاً به سلامت از آن عبور می کنیم. با این حال، هنگامی که استرس شدت می یابد، یا اگر مدت زیادی به طول بیانجامد، سلامت عاطفی و درنهایت، سلامت جسمی فرد را به خطر می اندازد.

اضطراب از نگاه طب سنتی

بیماران زیادی از من سوال می کنند که آیا طب سوزنی می تواند اختلالات اضطرابی را درمان کند یا خیر. جواب همیشه مثبت است. بسیاری از بیماران مبتلا به اضطراب با درجات مختلف با طب سوزنی بدن و گوش شده اند. طب سوزنی درمانی قدرتمند برای افسردگی و اضطراب است.

طب سنتی چینی (TCM) اضطراب را نه فقط به عنوان یک اختلال در عملکرد مغز، بلکه به عنوان اختلال در عملکرد ارگان های داخلی نیز در نظر می گیرد.

به عنوان مثال، نگرانی، تمرکز بیش از حد بر روی یک موضوع خاص و کار بیش از حد ذهنی علائم اختلال طحال است. عدم اشتیاق و نشاط، بی قراری روانی، افسردگی، بی خوابی و ناامیدی علائم اختلال قلبی است. علائم عاطفی یا هیجانی کبدی عبارتند از عصبانیت، نارضایتی، سرخوردگی، تحریک پذیری، تلخی و «از کنترل خارج شدن خشم». در اختلالات ریه، بیشتر غم و اندوه دیده می شود. و درنهایت، با عدم تعادل کلیه ها، ممکن است فرد از ترس، ناامنی، منزوی بودن و داشتن اراده ضعیف رنج ببرد. در اضطراب ، شایع ترین ارگان های آسیب دیده طحال و قلب هستند. هنگامی که اختلال در یک یا بیشتر از این اعضا با هر علتی وجود داشته باشد، ممکن است یک وضعیت عاطفی نامتعادل اتفاق بیفتد.

در بحث درمان هدف طب سوزنی پرداختن به جسم، ذهن، احساسات و روح است. هدف، ایجاد هماهنگی در درون بدن و بین فرد و جهان است. عدم تعادل می تواند اشکال مختلفی داتشه باشد و در نهایت توسط یک متخصص طب سوزنی از طریق یک فرآیند ارزیابی مداوم که مشاهده وضعیت حالت ایستادن، حالت راه رفتن، رفتار، روشنایی چشم ها، صدا، تشخیص از روی زبان و نبض، لمس و سؤال از بیمار را شامل می شود.

طب سوزنی بدن و گوش (و روش های نوین آن از جمله لیزر طب سوزنی) در درمان اضطراب بسیار موثر عمل می کنند. طب سوزنی اگر توسط فرد متخصص در این زمینه انجام شود، کاملاً بی خطر و عاری از عوارض جانبی است. نتایج نیز فوراً نشان داده می شوند.

درمان طب سوزنی متناسب با بیمار انجام می شود. بدان معنا که به جای اینکه فقط به “اضطراب” نگاه کنیم و “نقاط اضطراب” را با لیزر تحریک کنیم، ابتدا اثرات اضطراب را به طور خاص روی فرد بررسی می کنیم و بر  اساس علائم اختصاصی همان فرد، پروتکل درمان را که منجر به زندگی بدون اضطراب است، اجرا می کنیم.

نمونه بالینی درمان مشکلات روحی- روانی با لیزآکوپانکچر و طب گوش

09106642920

021-26767205

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*