درمان عوارض بیماری پارکینسون با لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی ناحیه سر


Dr. Ansari 19 دی 1398 دقیقه مطالعه
درمان عوارض بیماری پارکینسون با لیزرآکوپانکچر و لیزر موضعی ناحیه سر

بیماری پارکینسون از جمله بیماری‌های دستگاه عصبی بدن است که به دلیل عدم تولید کافی دوپامین و از بین رفتن سلول هایی که ترشح دوپامین را انجام می دهند، به وجود می آید. این امر باعث می شود مغز پیام لازم را برای نحوه و زمان حرکت دریافت نکند در نتیجه، به تدریج عضلات کنترل خود را از دست می‌دهند. بیماری به صورت پیش رونده است و از حالت خفیف آغاز می شود و به تدریج علایم تشدید می یابند.


علائم این بیماری به دو دسته علائم حرکتی و غیر حرکتی تقسیم می شود. طب سوزنی در تسکین هر دو دسته علائم بسیار موثر است. از جمله علایم غیر حرکتی پارکینسون که طب سوزنی باعث بهبود آنها می شود می توان به مشکلات خواب، خستگی، یبوست، درد و اضطراب و افسردگی اشاره کرد. علائم حرکتی این بیماری عبارت آمد از: لرزش یا ترمور دست و پا، عدم تعادل و اختلال در راه رفتن. این بیماران با مشکل صحبت کردن، نوشتن، پوشیدن لباس، سرگیجه، اختلال در بلع، مشکلات حافظه و سفتی و خشکی عضلات درگیر هستند که کیفیت زندگی آنها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

سازمان بهداشت جهانی طب سوزنی را در درمان بیش از ۳۰ نوع بیماری تایید کرده است. این روش درمانی می‌تواند به عنوان طب اصلی یا مکمل در درمان بیماری ها یا درمان علائم آنها مورد استفاده قرار گیرد.
بررسی های مختلف تولید مواد نوروشیمیایی از جمله دوپامین، نورآدرنالین و کورتیزول و … را در اثر تحریک بعضی از نقاط بدن نشان می دهد‌ با توجه به علت بروز پارکینسون که در ابتدای همین بحث گفته شد، طب سوزنی با تأثیر بر روی مسیرهای عصبی شیمیایی باعث تولید دوپامین و در نتیجه بهبود علائم حرکتی و غیرحرکتی پارکینسون می گردد.

(قبل از درمان):
بیمار ۶۵ ساله از شهرستان اراک، به دلیل بیماری پارکینسون مراجعه کرده بودند. بیماری ایشان از دو سال پیش شروع شده، اما به تازگی شدت علائم نسبت به اوایل بیماری افزایش یافته بود.
بیمار دچار لرزش شدید دست چپ بودند و هنگام مطالعه یا استفاده از موبایل مشکل تمرکز چشم داشتند تا بتوانند به درستی ببینند.
همچنین، به تازگی دچار لکنت زبان شده بودند و هنگام نوشتن خطشان نسبت به قبل از شروع پارکینسون ریزتر شده بود. بیمار هنگام بلند شدن از زمین اندکی سرگیجه داشتند و زمانی که پس از زمین خوردن قصد بلندشدن داشتند، با مشکل ضعف بدن و عدم تعادل نیز روبرو بودند.
(پس از درمان):
بیمار پس از یک دوره ۱۲ جلسه‌ای درمان با لیزر آکوپانکچر و لیزر موضعی ناحیه سر ۵۰ تا ۶۰ درصد بهبود علائم را نشان می دهند. بیمار قبل از درمان به دلیل سرگیجه زمین می خوردند و همچنین هنگام مطالعه یا استفاده از موبایل دچار سیاهی چشم می شدند و نمی‌توانستند روی نوشته متمرکز شوند؛ این مشکل پس از درمان با روش های ذکرشده برطرف شده است.
لرزش دست کم تر شده و انرژی بدن بیمار افزایش یافته است؛ ایشان قبل از درمان به سختی از زمین بلند می می شدند، اما خوشبختانه پس از درمان این مشکل رفع گردیده است.

021-26767205

09106642920

https://www.instagram.com/dr.abbas_ansari/

T.me/@DrAnsariClinic

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*