تشخیص انواع بیماری ها بر اساس ظاهر گوش


Dr. Ansari 1 آبان 1398 دقیقه مطالعه
تشخیص انواع بیماری ها بر اساس ظاهر گوش

تغییر در قسمت های مختلف بدن از جمله زبان، پوست، نبض، گوش، عنبیه و … گویای وضعیت بیماری و سلامت فعلی ماست. این تغیرات بسیار زودتر از همه انواع آزمایشات پیشرفته امروز می تواند سلامت ما را بازگو و در پیشگیری از پیشرفت بیماری به ما کمک کند.

تشخیص و درمان بیماری ها از طریق گوش از دیرباز در طب ایرانی و چینی مورد توجه بوده است و اساس این طب چین یا ایران باستان ذکر شده است. شاید فکر کنید این تشخیص بر اساس صداهایی که در گوش می شنویم، وزوزگوش، سوت کشیدن گوش، زنگ گوش و یا موم غیرعادی گوش باشد، اما چنین نیست؛ منظور ما در این مطلب تشخیص بیماری تنها بر اساس تغییرات ظاهری گوش است. هرچند موارد ذکر شده نیز می تواند اساس تشخیص بیماری باشد. چین و چروک نرمه گوش یا لوبول، خطوط روی آن، فرورفتگی یا برآمدگی، تغییر رنگ گوش، پوسته پوسته شدن آن و … در تشخیص سریع بیماری موثر است. همچنین واکنش قسمت های مختلف گوش به لمس می تواند نشان از بیماری خاصی در بخش متناظر آن در بدن داشته باشد.

هر نقطه از گوش متناظر با بخش خاصی از بدن است؛ به عنوان مثال یک قسمت از گوش متناظر با مشکلات معده، قسمتی دیگر مربوط به ستون فقرات و قسمتی دیگر مربوط به دستگاه تناسلی است و به همین ترتیب هر نقطه از گوش متناظر با عضو خاصی از بدن است و علاوه بر تشخیص بیماری، با تحریک نقطه مربوط به آن بر روی گوش می توان آن بیماری را درمان کرد. تحریک این نقاط می تواند با استفاده از سوزن های بسیار ظریف، سوزن های نیمه دائم (ASP) و یا با لیزر کم توان صورت گیرد.

تصاویر زیر از گوش بیمار نشان از مشکلات اعضای داخلی دارد (تصاویر از گوش مراجعه کنندگان به مطب دکتر انصاری گرفته شده است):

لکه روی گوش نشانه چیست؟ تشخیص از طریق گوش- طب سوزنی دکتر انصاری
لکه قهوه ای رنگ روی گوش

















تشخیص از طریق گوش- اوریکولوتراپی دکتر انصاری

                                                                       






                                                                     برآمدگی روی گوش



















تشخیص بیماری عروق کرونر از طریق گوش- طب سوزنی دکتر انصاری














چین ناحیه لوب گوش

 

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر فوق گوش بیمار ۷۲ ساله را نشان می دهد که همراه با دخترشان به مطب مراجعه کردند. قبلا بیماری دختر ایشان را از طریق ظاهر گوش تشخیص داده بودم؛ ایشان از من خواستند بیماری پدرشان را نیز بدون اینکه خودشان شرح حال بدهند، تشخیص دهم.
همانطور که در تصاویر می بینید، سه تغییر بر روی گوش به چشم می خورد:

۱) لکه قهوه ای رنگ که مربوط به ناحیه قلب است و نشان از بیماری عروق کرونر دارد (بیمار سابقه جراحی عروق کرونر داشته اند).

۲) در ناحیه مربوط به لگن بر روی گوش برآمدگی دیده می شود (بیمار مبتلا به کمردرد همراه با درد انتشار یافته به لگن، مخصوصا لگن راست است).

۳) شیار روی نرمه گوش یا لوبول که باز دلالت بر بیماری عروق کرونر دارد.

 

 

اطلاعات تماس مطب دکتر عباس انصاری- طب سوزنی در تهران

 

02126767205

09106642920

پیج اینستاگرام: dr.abbas_ansari@

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*