لیزرآکوپانکچر و عوارض فلج مغزی در کودکان


Dr. Ansari 8 مهر 1398 دقیقه مطالعه
لیزرآکوپانکچر و عوارض فلج مغزی در کودکان

بیقراری، پرخاشگری، بیش فعالی و عدم توجه و تمرکز در کودکان مبتلا به فلج مغزی در مقایسه با کودکان دیگر بیشتر است. این اختلال با رفتارهای تکانشی، بی دقتی، ایجاد مشکل در خانه و مدرسه و موارد دیگر قابل تشخیص است.

بعضی از کودکان پرخاشگر و بیقرار هستند، درحالیکه بعضی دیگر مدام بی توجه اند. با این حال، اغلب کودکان مبتلا به این اختلال هم پرخاشگر و پر انرژی هستند و هم بی توجه.

حدود ۵۰ درصد از کودکان فلج مغزی دارای اختلال گفتار و تلفظ نادرست کلمات هستند و نمی توانند به خوبی صحبت کنند. علت این امر می تواند مشکل در عضلات دهان باشد، اما دشواری در تکلم به معنای ضریب هوشی کمتر در این کودکان نیست. همانطور که در ویدئوی زیر و دیگر نمونه های بالینی بهبود عوارض فلج مغزی می بینید، یکی از روش های نوین در بهبود این علائم، لیزرآکوپانکچر گوش و بدن و همچنین لیزر موضعی ناحیه سر است. لیزر کم توان با تحریک نقاط خاصی از گوش، سر و بدن که مربوط به درمان مشکلات خاص در کودکان فلج مغزی است، باعث بهبود علائم ذکرشده می گردد. تحریک نقاط با لیزر کم توان و بدون عارضه صورت می گیرد، بنابراین، روشی مناسب برای کودکان است که در آن از سوزن استفاده نمی شود.

بیمار چهار و نیم ساله از گیلان به دلیل مشکل گفتار و کاهش تمرکز و بی قراری به مطب ما مراجعه کردند.
ایشان دارای استرس زیاد و مشکل تلفظ، تمرکز و توجه بودند.
بعد از یک دوره ۱۲ جلسه ای مشکل استرس تقریباً حل شده، تکلم بهبود یافته و کلمات را روانتر تلفظ می کند، ارتباطش با دیگران بهتر شده و بعد از دو ماه برای دور دوم درمان مراجعه کرده اند.
علت بیماری مشخص نیست و  یک سری از پزشکان بیماری را مربوط به زردی در دوران کودکی می دانند.

برچسب‌ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*